اخبارجهانسوریه

حملات توپخانه ای ترکیه به حومه حسکه در شمال سوریه

خبرگزاری سانا وابسته به دولت سوریه یکشنبه 20 آذر گزارش داد که “نیروهای ترکیه مستقر در پایگاه «تل مندل» واقع در حومه شمالی حسکه دو روستای «تل اللبن» و «الکوزلیه» را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند”.

منابع محلی در این باره گفتند که حملات ترکیه به شهرک ابو راسین طی ساعات گذشته خسارات زیادی به منازل و اموال شهروندان وارد کرده است.

این منابع همچنین از متضرر شدن برخی زیربناهای حیاتی در این منطقه در نتیجه حملات ترکیه خبر دادند. منابع محلی روز گذشته گزارش داده بودند که بیشتر ساکنان شهرک ابو راسین در حومه شمالی حسکه در نتیجه حملات ترکیه و بمباران مداوم آن ناگزیر به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

همزمان با جدی شدن تهدیدهای مقامات آنکارا مبنی بر احتمال انجام حملات زمینی به سوریه، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که امروز اردوغان به همراه شورای امنیت ملی این کشور انجام چنین عملیاتی را بررسی می‌کند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا