اخبارجهانجهان اسلامعراق

خونی شدن تربت کربلا در روز عاشورا در کشورهای مختلف جهان

با گذشت بیش از ۱۴ قرن از فاجعه و جنایت خونبار عاشورا، همچنان این داغ در آسمان و زمین تازه است و کائنات، عزادار سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام هستند.

بر همین اساس هر ساله در روز عاشورا، از برخی شهرها و کشورهای مختلف جهان گزارش می رسد که تربت کربلا، تغییر رنگ داده و به رنگ خون تبدیل می شود.

در تازه ترین رویداد عاشورائی، دهم محرم 1444 قمری و همزمان با روز عاشورای اباعبدالله الحسین علیه السلام، امسال نیز تربت اصلی قبر امام حسین علیه السلام، به رنگ خون درآمد.

این اتفاق شگفت انگیز، در سال های گذشته نیز در مقابل چشمان حیرت زده شاهدان عینی‌ رخ داد و حتی مقام های رسمی آستانه مقدس امام حسین علیه السلام‌ آن را تأیید کردند.

لازم به ذکر است، شیعیان معتقدند که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در خبری که از طریق همسر ایشان “ام سلمه” نقل شده، مقداری از خاک کربلا را که جبرئیل امین برای آن حضرت آورده بود، قبل از آن که حضرت سید الشهداء علیه السلام به شهادت برسند، به ام سلمه داده و فرمودند: پس از شهادت فرزندم حسین، این خاک به رنگ خون در می آید.

ام سلمه در ادامه نقل می کند که سال ها بعد روزی آن خاک را مشاهده کردم که چنین شده بود، البته از آن تاریخ به بعد، تاکنون موارد فراوانی از این حیث در بلاد مختلف گزارش شده که همگی حاکی از صحت خبری دارد که ام سلمه از رسول خدا نقل کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا