اخبارایرانجهان

از ابتدای سال 1401 بیش از 21 هزار کودک آزاری در ایران گزارش شده است

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ایران، تاکید نمود که بیشترین نوع کودک‌آزاری، از نوع «غفلت» است.

محمدرضا حیدرهایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی پیشگیری از کودک‌آزاری، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱ هزار و ۴۰۶ مورد کودک‌آزاری از طریق خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گزارش شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش چندانی روبه رو نبوده است.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که براساس گزارشات موجود بیشترین نوع کودک‌آزاری مربوط به چه نوع بوده است؟ بیان کرد: علاوه بر کودک‌آزاری‌های جسمی، جنسی و روانی در دسته‌بندی کلی کودک‌آزاری، موضوع غفلت نیز یکی از موارد کودک‌آزاری است که بیشترین نوع کودک‌آزاری ناشی از غفلت است.

این مقام مسئول ایرانی افزود: اکثریت افراد خشونت را آسیب جسمی می‌دانند و اگر پدری فرزندش را تنبیه سخت بدنی می‌کند آن را آسیب جسمی تلقی می‌کنند، اما پدری که از صبح از منزل بیرون می‌رود و مجبور است به دلیل مسائل اقتصادی فرزند خود را تا شب تنها بگذارد و چند شیفت کار کند را کودک‌آزاری محسوب نمی‌کنند.

حیدرهایی تصریح کرد: در صورتی که کودکی در معرض آسیب قرار گرفته باشد، توسط تیم‌های اورژانس اجتماعی مداخله صورت می‌گیرد.

اگر نوع آسیب به حدی باشد که امنیت جانی کودک در معرض خطر باشد، طبق قانون حمایت از حقوق اطفال، باید بلافاصله از محل خطر جدا شده و حتی می‌توان تا سلب حضانت نیز پیش رفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا