آمریکااخبارجهان

درخواست حمایت از آزادی مذهبی و حقوق بشر در یک کنفرانس بین المللی

نگاهی به وضعیت پیروان ادیان و مذاهب مختلف در سراسر جهان نشان می دهد که بسیاری از این آزادی ها پایمال می شود.

این در حالی است که از سوی دیگر کنفرانس، سمینار، میزگرد و دیگر مراسم و فعالیت های مشابهی در سراسر جهان برگزار می شود و بر لزوم آزادی مذهبی تاکید دارد.

کره جنوبی در تاریخ ۱۳ نوامبر میزبان برگزاری کنفرانسی بین المللی تحت عنوان “کنفرانس امید برای حقوق بشر و آزادی مذهبی” بود.

این کنفرانس توسط بنیاد واشنگتن تایمز و اندیشکده حمایت، برگزار گردید و در بسیاری از کشورهای جهان به طور مستقیم پخش زنده می شد.

اصلی ترین نکته ای که در این کنفرانس بر آن تمرکز شد این بود که بزرگترین تفاوت بین جوامع آزاد و رژیم های اقتدار گرا وجود دارد، موضوع احترام به حقوق بشر و آزادی مذهبی است.

در پایان این کنفرانس هم بیانیه ای نیز صادر و توسط شرکت کنندگان امضا شد. در این بیانیه بر اقدام مردم در سراسر جهان برای دستیابی به حقوق بشر و آزادی مذهبی تاکید شده بود.

در این بیانیه آمده: ما از همه مردم سراسر جهان می خواهیم قاطعانه در برابر هرگونه نابردباری، تعصب، تهمت و نفرت نسبت به پیروان به ادیان و مذاهب مختلف جهان، بایستند.

دکتر یون یانگ هو، از دست اندرکاران اصلی برگزاری این کنفرانس و رئیس کمیه راهبری اتاق فکر اندیشکده حمایت، طی اظهاراتی در این کنفرانس گفت: وقتی از حقوق بشر صحبت می کنیم، اساسی ترین حق، آزادی مذهبی است.

وی در ادامه افزود: این حق کاملا شناخته شده است و آزادی دین در ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر که در سال ۱۹۴۸ توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد، گنجانده شده اما این در حالی است که بسیاری از گروه های مذهبی در بسیاری از کشورهای جهان با آزار، اذیت، نابرابری، نابردباری، تبعیض و خشونت روبرو هستند.

او در ادامه گفت: این لحظه ای حساس است که در آن باید متحد شویم و با حقیقت روبرو شویم و شجاعانه بر اساس اصول بیان شده در اعلامیه سازمان ملل پیش برویم.

گفتنی است، سخنرانان در این کنفرانس، به آزار و اذیت گروه های مذهبی از جمله اویغورهای مسلمان اشاره کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا