آفریقااخبارجهان

فاجعه آموزشی در سودان

سازمان های امدادی هشدار داده اند که کودکان در سن مدرسه در سودان با مشکلات مربوط به آموزش، به طور کامل یا جزئی مواجه هستند.

 گزارش‌های رسانه‌ای که آخرین آنها توسط روزنامه بریتانیایی گاردین منتشر شد، درباره آنچه که آن را «فاجعه آموزشی جدی» خواند، هشدار داد که ممکن است یک نسل کامل در سودان به دلیل غیبت کودکان از مدرسه با آن مواجه شود.

 این روزنامه نوشت که علی‌رغم بازگشایی مدارس در برخی ایالت ها در هفته جاری پس از تأخیر ناشی از سیل شدید در سودان طی ماه های گذشته، هنوز میلیون ها کودک قادر به رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل نیستند.

فقر، فقدان معلمان واجد شرایط، اثرات همه‌گیری کرونا، و نرخ پایین واکسیناسیون عواملی هستند که به تعمیق بحران آموزشی در سودان کمک کرده‌اند.

 بیانیه مشترک صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و Save the Children (مستقر در بریتانیا) نشان داد که حدود 7 میلیون کودک بین 6 تا 18 سال، که معادل یک سوم کودکان در سن مدرسه است، هیچگاه در مدرسه ثبت نام نکردند.

 در این بیانیه که در سپتامبر گذشته منتشر شد، آمده است که 12 میلیون کودک دیگر به دلیل کمبود شدید معلمان، زیرساخت ها و محیط آموزشی با مشکل در آموزش مواجه هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا