آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

دستور دادگاه عالی لاهور برای تدریس سیره پیامبر در مدارس و دانشگاه ها

دادگاه عالی لاهور اعلام کرد که ضربه زدن به احساسات مذهبی مسلمانان به ویژه از طریق رسانه های اجتماعی تبدیل به یک امر عادی شده است و باید اقدامی برای مقابله با آن انجام شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «محمد قاسم خان» رئیس دادگستری لاهور در این باره گفت: احساسات مذهبی افراد به بهانه ادعای آزادی بیان آسیب می بیند و  تاکنون هیچ اقدامی جدی برای مقابله با این مسئله انجام نشده است.

دستور دادگاه عالی لاهور برای تدریس سیره پیامبر در مدارس و دانشگاه ها

وی افزود: حفاظت از اعتبار نام حضرت محمد صلی الله علیه و آله یکی از مهمترین وظیفه های مسلمانان است و آنها به هیچ عنوان نباید اجازه دهند که جایگاه والای پیامبر اسلام به بهانه آزادی بیان مورد بی احترامی قرار گرفته و خدشه دار شود.

قاسم خان گفت: مطالب بسیار زیادی كه كاملا مخالف دستورات اسلام است علیه مقدسات مسلمانان و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در برخی رسانه های اجتماعی منتشر می شود و باید اقداماتی مناسب برای مهار چنین مطالبی صوزت گیرد.

دادگاه عالی دستور داد که دولت شبکه ای را ایجاد کند تا محتواهای موهن به مقدسات مسلمانان مورد نظارت قرار گرفته و متوقف شود.

همچنین بر اساس دستور دادگاه عالی دولت باید پورتال خاصی ایجاد کند که در آن جزئیات کلیه وب سایت ها و صفحات معتبر اسلامی برای راهنمایی افراد در سراسر جهان معرفی شود.

دادگاه عالی همچنین پیشنهاد داد تا مطالبی در مورد شخصیت پیامبر اسلام و سیره زندگی ایشان از دوره ابتدایی تا دوره کارشناسی ارشد در کتابهای درسی گنجانده شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا