اخبارافغانستانجهان

منع حضور زنان در مراسم های محرم در افغانستان 

منابع محلی در استان غزنی افغانستان می‌گویند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در این استان، حضور زنان را در مساجد و حسینیه‌ها ممنوع کرده اند. منابع روز دو شنبه، ۲ مرداد، گفتند که اداره امر به معروف طالبان در غزنی، به شورای علمای شیعیان در این استان هشدار داده است تا به زنان اجازه ندهند که در مراسم‌ عزاداری دهه محرم، حضور یابند.

به گفته منابع ماموران امر به معروف هشدار دادند که در صورت سرپیچی از این امر، امامان مساجد و اعضای خانواده زنان که در این مراسم ها حضور داشته باشند، مورد پی‌گرد قرار خواهند گرفت.

گفتنی است که طالبان در هرات نیز تجلیل از دهم محرم را به چهار نقطه شهر محدود کرده اند و نسبت به حضور زنان بی ‌حجاب در مراسم عزاداران حسینی در این استان هشدار داده ‌اند. دو روز پیش، شورای علمای شیعه افغانستان با برگزاری نشست خبری در کابل از طالبان خواسته ‌اند تا محدودیت‌ها بر عزاداران حسینی را بردارند و مانع آزادی‌های مذهبی آنان نشوند. این در حالی است که گروه طالبان تا کنون نه تنها به در خواست شورای علمای شیعه و مردم توجه نکرده، بلکه محدودیت های محرم را بیشتر هم کرده اند.  بر اساس برخی گزارش‌ها در چندین منطقه کابل پرچم های محرم و سقاخانه ها از سوی گروه طالبان برچیده شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا