آمریکااخبارجهان

دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش‌بس انسانی فوری در غزه شد

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از نقض‌های فاحش قوانین بین‌المللی انسانی در نوار غزه، برقراری فوری آتش‌بسی انسانی در این منطقه را جهت خاموش کردن شعله‌های جنگی گسترده‌تر خواستار شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اظهار کرد: ما به آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری جهت تضمین رسیدن کمک‌ها به دست نیازمندان، تسهیل آزادی گروگان‌ها و خاموش کردن آتش جنگی گسترده‌تر نیاز داریم.

گوترش در ادامه گفت: طولانی شدن مدت درگیری در غزه خطرات تنش و خطا در محاسبات را افزایش خواهد داد.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه شرایط انسانی موجود در نوار غزه با واژه‌ها قابل توصیف نیست، تاکید کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند مجازات جمعی را توجیه کند.

او در ادامه افزود: با وجود اینکه اقداماتی برای افزایش انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام شده، اما کمک‌های حیاتی به اندازه مناسب به دست مردم نمی‌رسد و خطر گرسنگی در کنار بیماری‌ها، سوء تغذیه و دیگر خطرات بهداشتی ساکنان غزه را دنبال می‌کند و من عمیقا بابت نقض‌های فاحش قوانین بین‌المللی انسانی که در غزه شاهد هستیم، نگرانم.

درحالی که جنگ در غزه از ۱۰۰ روز نیز گذشته، درگیری‌ها و نبرد‌ها و شلیک موشک ادامه داشته و نگرانی‌ها در خصوص احتمال گسترش دامنه جنگ در منطقه رو به افزایش است.

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان نوار غزه از ابتدای جنگ تاکنون به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن و زخمی‌ها به ۶۰ هزار و ۸۳۴ تن رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا