اخبارپاکستانجهان

خدمتى جديد به زائران پاكستانى: سفر با کشتی به كشور عراق

مکانیزم خدمت رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی توسط دو کشور عراق و پاکستان از طریق سیستم کشتیرانی بین بصره و کراچی راه اندازی می شود.

بر اساس توافق بدست آمده بین دو کشور پاکستان و عراق، خدمات حمل و نقل دریایی بین بصره و کراچی مخصوص زائران پاکستانی که به منظور زیارت عتبات عالیات راهی کشور عراق می‌شوند، راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی “پاک تریبون” در دیداری که بین رنا صنع الله «وزیر کشور پاکستان» و حمید عباس «سفیر کشور عراق» صورت گرفت توافق شد تا برای زائران اربعین حسینی که از پاکستان عازم کشور عراق می‌باشند در سال جاری ویزای زیارتی صادر گردد.

ضمنا در جریان سخنانی که در این زمینه بین این دو مسئول رد و بدل شد، وزیر کشور پاکستان به خاطر صدور روادید 60 هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی در سال جاری از کشور و دولت عراق تشکر کرد.

وزیر کشور پاکستان همچنین با تاکید بر لزوم امضای هرچه سریعتر تفاهم نامه سفر دریایی گفت: سالانه میلیون‌ها زائر به شهر مقدس کربلا،‌ نجف اشرف و شهر مقدس کاظمین مشرف می‌شوند و این تفاهم نامه می‌تواند تسهیلات بهتری برای آنها فراهم آورد.

در همین راستا سفیر کشور عراق در پاکستان نیز گفت: بین دو کشور پاکستان و عراق روابط تاریخی و برادرانه دیرینه و عمیقی وجود دارد.

وی افزود: این توافقنامه باعث گسترش و تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور دوست و ارائه‌ی هرچه بهتر تسهیلات ویزا به زائران پاکستانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا