اخبارجهان

حماس از پرتاب ۵ هزار راکت و ورود نیروهایش به جنوب اسرائیل خبر داد ، اسرائیل تهدید کرد حماس عواقب حملات موشکی اخیر را متحمل خواهد شد

خبرهای دریافتی از منابع مختلف ، حکایت از آن دارد که از ساعات اولیه بامداد شنبه ۱۵ مهر صد‌ها موشک از غزه به اسرائیل شلیک شد و ده‌ها نیروی مسلح فلسطینی به شهرک‌های اسرائیلی نفوذ کردند.

ارتش اسرائیل، صبح شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام آماده‌باش برای شرایط جنگی، هشدار داد که حماس عواقب حملات موشکی اخیر را متحمل خواهد شد.

حماس مدعی شده که صبح روز شنبه ، عملیاتی تحت عنوان «طوفان الاقصی» علیه اسراییل انجام داده ، و این سازمان در ۲۰ دقیقه ۵ هزار موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کردند و ده‌ها شبه نظامی حماس در یک حمله غافلگیرانه وارد جنوب اسرائیل شده‌اند.

حماس همچنین از گروه‌های مسلح در لبنان خواسته است تا به نبرد با اسرائیل بپیوندند.

درپی عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در داخل خاک اسرائیل، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، صالح العاوری، معاون دفتر سیاسی حماس و دیگر همراهانشان سجده شکر به جا آوردند.

به دنبال این حملات، زنگ خطر حمله هوایی در سراسر اسرائیل به صدا درآمده است.

نیروهای مسلح اسرائیل پس از آنکه اعلام کرد شبه نظامیان فلسطینی وارد خاک آن شده‌اند، به اهدافی در نوار غزه حمله کردند.

نیروهای مسلح اسرائیل از ساکنان مناطق نزدیک به غزه خواسته در خانه‌های خود بمانند ، از غیرنظامیان در مناطق جنوبی و مرکزی اسراییل هم خواسته شده تا «در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند».

وزیر دفاع اسرائیل با فراخوان نیروهای ذخیره نظامی موافقت کرده است ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مقامات ارشد امنیتی تشکیل جلسه اضطراری داده است.

حماس می‌گوید عملیات آنها به تازگی آغاز شده است و پاسخی به خشونت اسرائیل علیه فلسطینیان در کرانه غربی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا