جهان

دیدبان مطبوعات بریتانیا: روزنامه‌ها در قبال مسلمانان تبعیض قائل می‌شوند

یک دیدبان حقوق بشر در مطبوعات می گوید، روزنامه ها و رسانه های جمعی، در قبال مسلمانان مرتکب تبعیض می شوند.

یک دیدبان حقوق بشر در مطبوعات می گوید، روزنامه ها و رسانه های جمعی، در قبال مسلمانان مرتکب تبعیض می شوند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از فایننشال تایمز، یک مقام ارشد دیدبان مطبوعات بریتانیا می گوید: تصویری که از اسلام و مسلمانان در بریتانیا در روزنامه ها به وجود آمده، سخت ترین معضلی است که در 5 سال گذشته با آن روبرو بوده است.

الان موسی که 5 سال ریاست سازمان استاندارد مستقل مطبوعات (ایپسو) را به عهده داشته افزود: از جانب خودم صحبت می کنم اما این گمان  را دارم که رفتار و برخورد روزنامه ها با مسلمانان در مطبوعات هر از چند گاهی به شکلی است که این برخورد را در رابطه با یهودیان یا مسیحیان کاتولیک رومی شاهد نیستیم.

وی این سخنان را در حالی بیان کرده که ایپسو قصد دارد دو ماه دیگر یک دستورالعمل داوطلبانه برای خبرنگاران منتشر سازد که نگارش درباره مسلمانان را به آن ها آموزش دهد.

این درحالی است که براساس آمارهای 2017 از دفتر آمار ملی بریتانیا، مسلمانان حداقل 5% جمعیت این کشور را به خود اختصاص می دهند.

این سازمان نظارتی پیش از این نیز توصیه های مشابهی برای روزنامه نگاران در رابطه با اخبار مرتبط به قربانیان جرایم خاص داده بود.

این تصمیم در پی جلسه رسیدگی به کمیته انتخابی وزارت کشور در سال گذشته درباره اسلام هراسی و رسانه های چاپی انگلیس بود.

در آن جلسه ایپسو متهم شد که به اندازه کافی کار نکرده است تا بتواند با نگارش التهابی و نادرست پیرامونِ مسلمانان مقابله کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا