آمریکااخبارجهان

قرار دادن سنگ بنای مقر جدید مجمع اسلامی در آمریکا

سنگ بنای مقر جدید مجمعِ اسلامی در كشور آمریکا بنا نهاده شد.

جمع کثیری از شهروندان عرب و مسلمانانِ شهر «دیربورن هایتس» در کشور امریکا در مراسم پایه گذاری سنگ بناى اين مجمع حضور يافتند.

تعداد زیادی از مقام های دولتی از جمله آقای «عبدالله حمود» از شهر دیربورن و همچنین آقای «بیل بزی» از چهره‌های شاخص شهر دیربورن هایتس، به همراه تعدادی از روحانیون، قضات، فعالان و نمایندگان نهادهای مذهبی، اجتماعی و سیاسی شرکت کردند.

آقای «عزام الدور» رئیس هیئت امنای مجمع اسلامی در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به حاضرین، از همه کسانی که در تحقق این دستاورد مهم سهیم بودند تشکر و قدردانی کرد.

همچنيت در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن قزوینی «سرپرست و مسئول مجمع اسلامی» در سخنانی بیان داشت که مایه افتخار و خوشبختی ایشان است که سنگِ بنای مقرِجدیدِ مجمع را، در این مکان قرار دهد.

 آقاى قزوينى با اشاره بر مکان اين مجمع، که بین دو کلیسا قرار دارد گفت:  این مجمع رسالتی ارزشمند براى برقرارى اتحاد بین ادیان بر عهده دارد.

پس از آن، کشیش آمریکایی آقای «اِد رو»، شروع  این پروژه را به شهروندانِ مسلمان و عرب زبان تبريك گفت.

وى همچنين از اهمیت احترام متقابل بین پیروان مذاهب سخن گفت و اعلام داشت: هدف نهایی همه ادیان این است که روزی همه‌ی انسان‌ها بدون تفرقه و با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا