آمریکااخبارجهان

آمار تکان دهنده انتشار سیستماتیک مقاله‌های ضد اسلامی در رسانه‌های غربی در 20 سال اخیر

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد تعداد مقاله‌هایی که علیه دین اسلام و مسلمانان در رسانه‌های مختلف غربی در 20 سال اخیر منتشر شده، به صورت سیستماتیک انجام شده است.
این اقدام به بهانه آزادی بیان صورت گرفته اما از طرفی، پایمال شدن و هتک حرمت اسلام و مسلمانان به شمار می‌رود.

دیدبان مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در دانشگاه الازهر مصر با انتشار گزارشی جامع ، به بررسی دقیق تعداد مقاله‌های منتشر شده علیه اسلام و مسلمانان در رسانه‌های غربی در 20 سال اخیر پرداخت.

در این گزارش آمده: رسانه‌های غربی، در طول ۲۰ سال گذشته ، ۷۸۴ هزار مقاله علیه مسلمانان و اسلام منتشر کردند.
دیدبان مبارزه با افراط گرایی و تروریسم الازهر با استناد به مطالعه و تحقیقات صورت گرفته توسط دو پژوهشگر رسانه‌ای غربی، نوشت: مطالعه «اریک بلیچ» و «موریتز ون دیروین» نشان می‌دهد که بیش از 784 هزار مقاله مطبوعاتی منتشر شده در طول 20 سال، مسلمانان را هدف قرار داده است.

بر همین اساس، 256 هزار مقاله منتشر شده در ایالت متحده آمریکا ، 528 هزار مقاله در انگلیس ، کانادا و استرالیا بین سال های 1996 و 2016 میلادی مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

گفتنی است، تصویر مسلمانان به صورت سیستماتیک در مقایسه با سایر اقوام در این مقاله‌ها مخدوش شده که این مسئله به احساسات خصمانه علیه آنها را افزایش داده است و بر شرایط زندگی‌شان در کشورهای غربی تأثیر منفی گذاشته است.
این مطالعه بین پوشش منفی و آسیب‌هایی که مسلمانان وارد آمده و سیاست‌هایی خسارت بار به آنها ارتباط برقرار کرده است.
این پژوهشگران بر این باورند که اعتراف به پوشش رسانه‌ای منفی سیستماتیک علیه مسلمانان و اسلام و سپس بررسی آن، مسئله ضروری برای مبارزه با اسلام هراسی است.

قابل ذکر است، دیدبان مبارزه با افراط گرایی الازهر، پیش از این، تاثیر پوشش رسانه‌ای منفی در رسانه‌های غربی را در گزارشی با عنوان «رفتار رسانه‌ای با حوادث تروریستی و صنعت اسلام هراسی» برای تقویت چهره غلط مسلمانان در اذهان و نقش آن در افزایش خصومت علیه آنها بررسی کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا