اخبارجهان

دستگیری یک عضو ارشد داعش در ترکیهخبرگزاری دولتی آناتولی به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، اعلام کرد پلیس این کشور بشار خطاب غزل الصمیدعی از سران گروه داعش را دستگیر کرده است.

اردوغان روز پنجشنبه در بازگشت از سفر خود به بالکان به خبرنگاران گفت که این عضو ارشد داعش با اسم رمز «ابوزید» در عملیات پلیس و سازمان اطلاعات ترکیه دستگیر شد. او افزود ابوزید پس از بازجویی توسط ماموران امنیتی به مقامات قضایی ترکیه تحویل داده شد.

اردوغان فاش کرد که افراد مرتبط با «زید العراقی» در سوریه و استانبول، مدت‌ها تحت تعقیب بودند و مسئولان ذی‌ربط ترکیه، اطلاعاتی به دست آوردند که وی با شناسنامه جعلی به صورت غیرقانونی وارد ترکیه می‌شود.
اعلام دستگیری «زید العراقی» پس از آن بود که وزارت کشور ترکیه از دستگیری 5 نفر از سرکردگان داعش در جریان توطئه برای انجام حمله تروریستی در خاک ترکیه خبر داده بود.
نیروهای ژاندارمری ایالت «غازی عینتاب» در جنوب ترکیه، «رامو محمد الحمد» ملقب به «رامی ریمو» را در 31 اوت هنگامی که قصد حمله تروریستی را داشت، دستگیر کردند. او پیش از این نیز بازداشت و در زندان الکف در استان الحسکه در شرق سوریه زندانی شده بود.
اعترافات «رامو محمد الحمد» منجر به دستگیری 4 تن دیگر از سرکردگان داعش در منطقه جرابلس شد که قصد ورود غیرقانونی به ترکیه را داشتند. این افراد عبارتند از : «ابراهیم الصالح، مأمور اطلاعاتی ملقب به «ابو رسول»، حسام داود مسئول شبکه های اجتماعی ملقب به «ابو ایوب»، احمد الحلو مسئول آموزش ملقب به «ابو عبدالرحمن الشامی» و کمی آیدان ملقب به «ابورشید الامام» از فرماندهان داعش.»
الصمیدعی قبل از پیوستن به این سازمان تروریستی در شهر موصل عراق زندگی می‌کرد و کارمند اداره برق نینوا بود.
بر مبنای اطلاعات موجود، او در سال 2018 در منطقه هجین سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و زخمی شد اما سپس ناپدید و در سال 2019 در منطقه الدانه در حومه ادلب دیده شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا