آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

افتتاح اولین زیرگذر بزرگ طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام


بخش پروژه‌های مهندسی و فنی آستان مقدس حسینی اعلام کرد که اولین زیرگذر بزرگ طرح توسعه حرم امام حسین علیه السلام روز گذشته افتتاح شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “حسین رضا مهدی” رئیس بخش مهندسی این آستان گفت: ساخت این زیرگذر بزرگ در سال ۲۰۱۴ از سوی وزارت شهرداری‌ها و مشاغل به عنوان بخشی از پروژه‌های نوسازی شهر قدیمی کربلای معلی به تصویب رسید.

وی افزود: این زیرگذر در ضلع غربی مرقد مطهر امام حسین علیه السلام واقع شده و تونل اصلی را با ایستگاه برق که مختص ارائه خدمات الکتریکی مانند برق وسایل سرمایشی و اطفای حریق و سایر خدمات است، متصل می‌کند.

او با بیان اینکه این پروژه مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با تلاش‌های بسیار کارگران در این حوزه به انجام رسیده، افزود: این زیرگذر روز دوشنبه طی یک مراسم رسمی که از سوی آستان حسینی ترتیب داده شد، افتتاح گردید و نمونه‌ای از پروژه‌های بزرگی است که در داخل عراق با فناوری‌های عالی مهندسی و ساخت و ساز اجرا شده است.

وی ادامه داد: این پروژه در نوع خود نخستین مورد در شهر مقدس کربلا محسوب می‌شود که در مدت دو سال با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش کارکنان انجام شد اما کار به صورت کامل و در زمان مشخص شده به پایان رسید و هزینه آن نیز با آنچه که اختصاص یافته بود مطابقت داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا