آمریکااخبارجهان

ابراز نگرانی انجمن وکلای مسلمانان آمریکا از کشته شدن اخیر چهار شهروند شیعه آمریکایی

یکی از هولناک ترین جنایت های ضد بشری رخ داده در ایالات متحده امریکا در چند روز اخیر، کشته شدن چهار شهروند شیعه آمریکایی بوده است.

انجمن وکلای مسلمانان آمریکا نسبت به کشته شدن اخیر این چهار شهروند شیعه، در روزها و مکان های مختلف در آلبوکرک، نیومکزیکو و اطراف آن، ابراز نگرانی کرد.

در پی کشته شدن چهار شهروند شیعه آمریکایی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا، انجمن وکلای مسلمانان آمریکا بیانیه ای صادر کرد.

این انجمن در بیانیه ای که اخیرا صادر نموده و نسخه ای از آن به خبرگزاری اخبار شیعه رسیده، این گونه بیان کرده که از نظر مجریان قانون این قتل ها به هم مرتبط بوده و قربانیان در کمین قرار گرفته اند و احتمالاً آنها به خاطر نژاد و مذهب خود مورد هدف قرار گرفته اند.

‏AMBA در این بیانیه تاکید کرده که به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد.

همچنین این انجمن در بخشی از بیانیه صادر شده اسامی قربانیان را محمد احمدی، محمد افضل حسین، آفتاب حسین، نعیم حسین، معرفی می کند.

‏AMBA در بخشی از بیانیه اش به مساجد و مراکز شیعی در سراسر کشور امریکا توصیه نموده با توجه که در آستانه روز عاشورا و پس از آن برای تمامی برنامه های عزاداری در طول محرم و صفر، امنیت را افزایش دهند.

لازم به ذکر است، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در صفحه توئیترش نسبت به این موضوع هم دردی نموده و گفته: من از قتل هولناک چهار مرد مسلمان در آلبوکرک خشمگین و ناراحت هستم. در حالی که ما منتظر نتیجه تحقیقات کامل هستیم، دعای من با خانواده قربانیان است و دولت من قویاً در کنار جامعه مسلمانان است. این حملات نفرت انگیز جایی در آمریکا ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا