اخبارایرانجهان

   آیت الله سید حسین شیرازی توسط حکومت ایران ممنوع الخروج شد

آیت الله سید حسین شیرازی که در آستانه ماه محرم الحرام و برای فعالیت های تبلیغی معمول خود راهی کویت بودند در فرودگاه بین المللی تهران از سفر منع و گذرنامه وی توسط مقامات حکومت ایران ضبط شد.

آیت الله سید حسین شیرازی ممنوع الخروج شده و گذرنامه ايشان فرودگاه بين المللی تهران ضبط گرديد.

در آستانه ماه محرم الحرام و زمانی‌ که فرزند آیت الله العظمی سید صادق شیرازی قصد خروج از کشور ایران را داشتند پاسپورت ایشان در فرودگاه بين المللی تهران ضبط شد.

این اولین باری نیست که حکومت ایران در آستانه ماه محرم وکلا و نمایندگان آیت الله العظمی شیرازی را تحت فشار قرار می‌دهد اما این بار این فشار‌ها متوجه فرزند ارشد و خانواده مرجع عالیقدر، شده است.

مدتی قبل نيز سفارت ايران در كويت از صدور گذرنامه جديد برای نوادگان آیت الله العظمی شیرازی خودداری کردند و بعد از گذشت حدود 5 ماه هنوز امكان بازگشت به ايران برای آنها فراهم نشده است.

گمانه زنی‌ها درباره علت این نوع برخورد و تعمیم دادن فشار‌ها و کشاندن آن به خانواده آیت الله العظمی شیرازی حاکی از ارتباط این فشار‌ها با بیانات ایشان در سخنرانی های ساليانه و یا نشست های علمی معظم به شكل روزانه در نقد عملكرد حاكمان اسلامی و ظلم و فساد سازمان یافته و نوع حکومتداری آنها در ایران وديگر كشورهای موسوم به كشورهای اسلامی است.

همچنين این امكان نیز وجود دارد که اين فشارها در ادامه فشارهای نظام ايران در پی سخنرانی‌های آیت الله سید حسین شیرازی در نقد ولایت مطلقه فقیه و فرعونی خواندن آن باشد.

سيد حسين شيرازي در 15 اسفند 1396 به دلیل انتقاد از رهبر ايران بازداشت شد. او در جلسه ای تعریف جایگاه ولی فقیه در حکومت ایران را مشابه جایگاه “فراعنه مصر” توصیف کرده بود که خود را از هر گونه انتقاد و پاسخگویی فارغ می دانستند.

مرجعیت شیرازی همواره و در طول تاریخ درخشان خود نشان داده نه تنها با هیچ حکومتی از در مسامحه و لاپوشانی وارد نشده بلکه ظلم را برنمیتابد و آن را به نقد می‌کشد و سعی در اصلاح آن دارد.

حکومت ایران نیز که طی چهل و اندی سال گذشته مخالف مراجع مستقل شیعه بوده و کارنامه خوبی در تعامل با ایشان ارائه نکرده گویا باز هم روی خوشی به بیانات آیت الله العظمی شیرازی نشان نداده و از در جنگ وارد شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا