آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعراق

پنتاگون: ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق فقط تغییر کرده است

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرد نیروهای غیر رزمی آمریکا در عراق باقی مانده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این مقام پنتاگون همچنین گفت: نظامیان آمریکایی مستقر در عراق همچنان انواع مختلف تسلیحات و تجهیزات را دارند. هیچگونه عملیاتی برای خروج نیروها روی نداده و صرفا ماموریت ۲۵۰۰ سرباز مستقر در عراق از ماموریت رزمی به مستشاری، کمک و توانمندسازی بدل شده است.

پیش از این، ژنرال “فرانک مک‌ کنزی” فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفته بود واشنگتن ۲۵۰۰ سرباز فعلی خود را در عراق نگه خواهد داشت.

وی در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: علی رغم تغییر نقش نیروهای آمریکایی به نقش غیر رزمی در عراق، پشتیبانی هوایی و سایر کمک‌های نظامی در نبرد عراق علیه عناصر داعش به قوت خود باقی خواهد ماند.

این ژنرال آمریکایی بیان کرد: عراقی ها هنوز از ما می خواهند حضور داشته باشیم و تا زمانی که آنها این را بخواهند، ما آنجا خواهیم بود و می توانیم متقابلا به توافق برسیم.

در مقابل، فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای مجددا باقی ماندن نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی در عراق پیش از پایان سال جاری را تکذیب کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق ادامه داد: عراق و امریکا طبق نتایج گفت‌وگوهای راهبردی و نشست‌های کمیته‌های فنی که اخیرا برگزار شد، بر سر انتقال نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی به خارج از عراق توافق کردند و رسما پایان ماموریت رزمی اتلاف اعلام شد و نیروهایی که باقی می‌مانند تنها برای پشتیبانی، مشورت و توانمندسازی نیروهای امنیتی در عراق حضور خواهند داشت.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در پایان اظهار داشت: بار دیگر بر اساس دور پایانی گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن تاکید می‌کنیم که وجود و فعالیت مستشاران منحصرا بر اساس حاکمیت عراق و قوانین و موازین بین‌‌المللی خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا