اخبارجهانعربستان سعودی

پنج نوجوان عربستانی در یک قدمی اعدام

عربستان سعودی یکی از کشورهای جهان است که بیشترین زندانی سیاسی و عقیدتی را در خود جای داده است.

آمار دقیقی از تعداد این زندانیان در دست نیست اما آنچه که ثابت شده این است که دست کم 21 نوجوان زیر سن قانونی در کشور عربستان در زندان به سر می برند که پنج تن آنان محکوم به اعدام شده و در یک قدمی اعدام شدن قرار دارند.

پایگاه خبری مرآه الجزیره، از رسانه های متعلق به شیعیان مخالف حکومت سعودی با انتشار گزارشی مفصل، به وضعیت نوجوانان زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان های عربستان پرداخت.

این وب سایت در بخشی از گزارش خود نوشت: در حالی که حکومت سعودی به ادعاهای دروغین و ترویج اصطلاحاتی نظیر اصلاحات ادامه می دهد، دست کم 21 نوجوان زیر سن قانونی به اتهام های واهی  در زندان های این کشور به سر می برند و پنج نفر از آنها نیز با خطر اجرای حکم اعدام روبرو هستند.

این پایگاه با اشاره به اینکه از زمان ولیعهدی “سلمان بن عبدالعزیز” 12 نوجوان زیر سن قانونی اعدام شده اند، در ادامه نوشت: پنج نفری که هر لحظه ممکن است به دست نیروهای حکومت سعودی اعدام شوند عبارتند از: عبدالله حویطی، حسن فرج، یوسف منافس، جلال لباد و سجاد آل یاسین.

پایگاه مرآه الجزیره افزود: حویطی در حالی که 14 سال بیشتر نداشت، توسط نیروهای سعودی در منزلشان دستگیر و به مرکز پلیس استان ضباء برده شد و ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی به اعدام محکوم شد اما دادگاه عالی این کشور حکم مذکور را رد کرد، اما دادگاه کیفری تبوک بار دیگر برای او حکم اعدام صادر کرد.

در این میان حسن فرج، جلال لباد و سجاد آل یاسین، یوسف محمد مناسف، نیز هنگام دستگیری به ترتیب ۱۷، ۱۵ و ۱۶ سال داشته اند و با خطر اجرای حکم اعدام روبرو هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا