اخبارجهانجهان اسلامعراق

بیش از ۱۲ میلیون زائر زیارت رجبیه و شهادت امام کاظم علیه السلام در کاظمین

روز سه شنبه شهر مقدس کاظمین در بغداد پایتخت عراق، شاهد حضور میلیون ها نفر از عاشقان و محبان اهل بیت علیهم السلام بود که در سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام تابوت نمادین آن حضرت را تشییع کردند.

شهر مقدس کاظمین در سالروز شهادت آن امام بزرگوار ، مملو از جمعیت عزادارانی بود که از داخل و خارج عراق برای گرامیداشت این مناسبت بزرگ گرد هم آمده بودند.

سعد الحجیه معاون حرم مطهر کاظمین سلام الله علیهماو رئیس کمیته ویژه زائران زیارت رجبیه در این رابطه گفت: داده های مربوط به این رویداد تاریخی که از نقاط مختلف از جمله تمامی خیابان های بغداد و هم چنین از ورودی های مختلف که به سمت کاظمین می آیند ، حکایت از تعداد بسیار بالای زائران دارد.

وی تعداد زائران سال گذشته را ۱۲ میلیون نفر عنوان نمود و پیش بینی کرد که امسال بر اساس داده ها و شاخص های موجود ، این تعداد بسیار بیشتر شود.

گفتنی است که آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی بارها تاکید فرموده اند که هر عمل و فعالیتی که موجب تعظیم مقام اهل بیت علیهم السلام شده و و یاد و خاطره آن بزرگواران را تجلیل کند، از جمله شعائر الهی است که توسط شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام صورت می پذیرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا