آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

موج جدید تخریب هزاران اثر تاریخی اسلامی در مکه و مدینه

وهابیت در عربستان همچنان به تخریب هزاران اثر اسلامی و تاریخی در مکه مکرمه و مدینه منوره به بهانه توسعه ادامه می‌دهد.

به گزارش اخبار شیعه؛ شبکه نبأ عراق گزارش داد که حکومت وهابی آل سعود قصد دارد هزاران اثر اسلامی را به بهانه طرح توسعه در مکه مکرمه و مدینه منوره تخریب کند.

تخريب آثار تاريخي در مكه و مدينه به بهانه نوسازي و طرح توسعه

سه هزار اثر باستانی اسلامی در مکه و مدینه به سبب تصمیم مقام های سعودی برای توسعه این مناطق با خطر روبرو هستند.

معمولا مقام های آل سعود از موضوع توسعه به عنوان تبلیغات رسانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر تخریب محله‌ها و اماکن و از بین بردن آثار آن‌ها استفاده می‌کنند.

سرنوشت این اماکن و آثار هنوز در هاله‌ای از ابهام است، اما اعلام تصمیم سازمان کل گردشگری و میراث فرهنگی و تعیین این حجم انبوه از آثار اسلامی در مکه و مدینه بیانگر تصمیم به تخریب آنها یا از بین بردن ارزش واقعی آنهاست، بخصوص که این سازمان اعلام کرده یکی از اهداف این طرح توسعه ادعایی، درآمدزایی و رونق گردشگری است و همین امر سؤالاتی درباره شکل توسعه یا تغییر این اماکن و آنچه جایگزین آن‌ها می‌شود ایجاد می‌کند.

در ادامه گزارش آمده: هنوز اسامی اماکن مشمول این طرح اعلام نشده و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی به اعلام ارتباط این اماکن با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و تاریخ عربستان و… بسنده کرده است.

شبکه نبأ عنوان کرد که عربستان از سال‌ها پیش اقداماتی را برای از بین بردن میراث اسلامی آغاز کرده است و می‌کوشد گذشته و آثار اسلامی باقی‌مانده از مسلمانان را از بین ببرد و جوانان را با تاریخی جدید و متعلق به آل سعود تربیت کند که عمر آن هنوز به ۳۰۰ سال هم نمی‌رسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا