آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

موج جدید بازداشت و شکنجه شیعیان هزاره توسط سنی‌های تندروی طالبان

اخبار رسیده از کشور افغانستان حاکی از آن است که تعدادی از سنی‌های تندروی طالبان در منطقه شیعه‌نشین “بهسود میدان وردک”، چند تن از هزاره‌های شیعه را بازداشت و مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار داده‌اند.

به گزارش اخبار شیعه؛ منابع محلی که به دلایل امنیتی خواستند نام و هویتشان فاش نشود، به خبرگزاری اخبار شیعه اعلام کردند که موج جدید بازداشت‌ها و شکنجه‌های شیعیان در دو هفته اخیر در همین منطقه بارها تکرار شده است.

ایشان همچنین فاش کردند که سنی‌های تندروی طالبان از پیروان اهل بیت علیهم السلام اخاذی کرده و به زور اموالشان را به تاراج می‌برند. آنها به فروشگاه‌های متعلق به شیعیان حمله کرده و مواد غذایی و لوازم داخل هر فروشگاه را به تاراج می‌برند.

مطلب آزاردهنده دیگر اینکه تمام این اقدامات ضد انسانی طالبان به نام دین اسلام انجام می‌شود ، به همین دلیل است که بزرگ مرجع جهان تشیع ، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله همیشه تاکید دارند که ما وظیفه داریم فرهنگ اسلام علوی و فرهنگ اسلام دروغین را برای مردم دنیا در کنار هم بگذاریم تا بتوانند این دو را با هم مقایسه کنند زیرا فرهنگ اهل بیت علیهم السلام فرهنگ رأفت و رحمت است؛ بر خلاف فرهنگ بنی‌امیه و پیروانشان که فرهنگ ظلم و قساوت است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا