آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلامعراق

آغاز پرواز‌های مستقیم پاکستان به شهر مقدس نجف

شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان پرواز‌های مستقیم به مقصد فرودگاه نجف در عراق را با پیام تحکیم برادری میان مردم دو کشور و خدمت به زائران اهل بیت علیهم السلام آغاز کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ یک هواپیما حامل ۹۱ مسافر از جمله هیات رسمی دولت پاکستان به همراه سفیر عراق در اسلام‌آباد، عصر یکشنبه از شهر “کراچی” به مقصد نجف اشرف پرواز کرد.

هواپیمای مسافربری پاکستان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی نجف از سوی وزیر حمل و نقل عراق، سفیر پاکستان در بغداد و هیاتی از روحانیون عراقی مورد استقبال قرار گرفت.

مدیراجرایی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان نیز که در این پرواز عازم شهر مقدس نجف شده بود در جمع رسانه‌ها هدف از آغاز رسمی پرواز‌های مستقیم به این فرودگاه را تحکیم روابط برادرانه میان مردم دو کشور و تعهد برای تسهیل و خدمت به زائرین اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: عراق مقصد مهم گردشگری مذهبی مسلمانان جهان به ویژه مورد احترام شیعیان است.

«احمد امجد علی» سفیر پاکستان در عراق نیز اعلام کرد: به زودی پرواز‌های مستقیم و منظم از پاکستان به بغداد نیز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای با اعلام راه اندازی پرواز مستقیم به نجف گفت: اعضای هیات دولت پاکستان پس از ورود به شهر مقدس نجف به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام مشرف شده و از مسجد کوفه نیز بازدید کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا