اخبارجهانجهان اسلام

هیئتی از مسیحیان ارتدوکس کشور اسپانیا و پرتغال در میزبانی کتابخانه حیدری

هیئتی به نمایندگی از جامعه مسیحیان ارتدوکس اسپانیا و پرتغال به ریاست کشیش «دمتریو ساس کابو» از کتابخانه آستان مقدس علوی در حرم امیر مومنان علی بن ابیطالب علیه السلام در نجف بازدید کردند.

در همین راستا آقای علی کاظم« مسئول واحد کتابخانه » گفت: “هیئت اسپانیانی از نتیجه ی بازدید خود از کتابخانه‌ و کتابهای ارزشمند، منابع و موضوعات متنوع آن به زبان‌های مختلف ابراز خرسندی نموده و این کتابخانه را تحسین کردند.

کشیش « دمتریو ساس کابو» همچنین به همراه هیئت همراه، از رواق‌های کتابخانه که به صورت باز، امکان دسترسی به کتابها را برای پژوهشگران فراهم می‌کرد دیدن کرده و کتابی تحت عنوان “چشمه‌های اسلام،‌ روش‌ها و اهداف آن” نیز به او هدیه داده شد.

همچنین کشیش دمتریو ساس کابو به نوبه‌ی خود متنی از خود در کتاب بازدیدهای کتابخانه به جای گذاشت که در آن اظهار داشت: “من جملاتی را به یادگار در این بنای مهم فرهنگی از خود به جای می‌گذارم و از مسئولین و مدیریت این بنای گرانبها به خاطر همکاری و محبت و مهربانی و مهمان‌ نوازیشان تشکر و قدر دانی می‌نمایم و از خدای منان برای ایشان توفیق و اجر وافر مسئلت دارم و به همه پیشینیان به ویژه پیامبران و پیروان همه مذاهب و ادیان، پیام صلح و درود می‌فرستم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا