اخبارجهانجهان اسلام

جنگ دولت هند علیه مسلمانان با بولدوزر

دولت مرکزی هند هر روز بر دامنه فشارهای خود علیه مسلمانان در مناطق مختلف این کشور می افزاید.

حالا رسانه های محلی گزارش داده اند که نیروهای دولتی به بهانه های مختلف با بولدوزر به خانه های مردم حمله برده و به تخریب آن می پردازند.

صد‌ها تن از ساکنان مسلمان منطقه هالدوانی در ایالت اوتاراکند در شمال هند پس از آن که دادگاهی در آن کشور دستور تخریب بیش از چهار هزار خانه را به اتهام تجاوز به زمین‌های راه آهن صادر کرد، برای چندین روز در سرما تظاهرات کردند.

ماه گذشته دیوان عالی کشور هند، دستور توقف این حکم را صادر کرد. این حکم می‌تواند زندگی ۵۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار دهد. دیوان عالی، هنوز درباره موضوع مالکیت زمین های مورد مناقشه، حکمی صادر نکرده است.

علیرغم آن که تخریب‌های اخیر در مقیاسی منحصر بفرد رخ می‌دهند، اولین مورد در نوع خود نیستند. سال گذشته املاک مسلمانان در اوتار پرادش، مادهیا پرادش، دهلی نو، گجرات و مناطق دیگر هدف تخریب قرار گرفتند به این بهانه که عموما ذیل عنوان “تجاوز و تصرف غیرقانونی” قرار می‌گرفتند.

ماهیت ناگهانی تخریب‌ها که فضای کمی برای تحقیقات قانونی باقی می‌گذارد نحوه تلقی مسلمانان از زندگی عادی در هند را عمیقا تغییر می‌دهد و خطوط بین فضای عمومی و خصوصی را محو می‌کند. تخریب‌ها باعث آسیب اقتصادی بر مسلمانان می‌شوند و در عین حال به جایگاه سیاسی آنان آسیب می‌رساند.

در پرونده هالدوانی رسانه‌های دولتی هند روایتی شرورانه را مطرح کردند که طبق آن معترضان مسلمان را به عنوان یک “باند جهادی” معرفی کرد یک نظریه توطئه مبتنی بر آن که گویی مسلمانان قصد دارند از طریق غیر قانونی سرزمین‌های “هندو” را اشغال کنند.

در سالیان اخیر سیاست تخریب خانه‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از گفتمان اداری بهاراتیا جاناتا تبدیل شده است.

در حالی که اقداماتی مانند قانون اصلاح شهروندی هند و ثبت ملی شهروندان وضعیت حقوقی مسلمانان را به عنوان شهروند در کشور تهدید می‌کند عنوان سازی نقش مسلمانان به عنوان “متجاوزان به زمین” از سوی تخریب کنندگان خانه‌های آنان به دنبال ایجاد چهره مجرم از مسلمانان هند است.

ایالت اوتاراکند که هالدوانی را نیز شامل می‌شود کانون تبلیغات قوی هندوتوا بوده است که آن را به عنوان “سرزمین خدایان” تبلیغ می‌کند و این مفهوم را مطرح می‌کند که مسلمانانی که در آنجا زندگی می‌کنند خارجی هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا