آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

اسامی و القاب افراد انتحاری انفجارهای اخیر افغانستان

آنگونه که از اسامی و القاب افراد انتحاری انفجارهای اخیر افغانستان بر می آید، ولایت خراسان گروه تروریستی داعش با عضو گیری از کشورهای مختلف در حال گسترش نفوذ خود در افغانستان است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن در مقاله‌ای به قلم “کمیل الطویل” به معرفی سنی های تندروی داعش در افغانستان پرداخت و نوشت: شاخه خراسان گروه تروریستی “داعش” مسئولیت انفجار روز جمعه در یک مسجد شیعی در قندهار که بزرگترین شهر جنوبی افغانستان به شمار می‌رود را برعهده گرفت. یک هفته قبل از این نیز این گروه تروریستی مسئولیت انفجار یک مسجد شیعی دیگر متعلق به شیعیان هزاره در شهر قندوز در شمال کشور را برعهده گرفته بود.

این اعلام مسئولیت داعش، توجه‌ها را به حضور ظاهرا روزافزون عناصر مسلح غیرافغانستانی که به این گروه تروریستی در کوه‌های شرقی افغانستان پیوسته و برخی از آن‌ها برای مشارکت در حملات انتحاری داوطلب شده اند، جلب کرد.

در اعلامیه داعش به دنبال انفجار مسجد قندهار اظهار شد که این حمله را “انس الخراسانی” و “ابوعلی بلوچی” انجام داده اند. در بیانیه مربوط به انفجار مسجد شهر قندوز نیز گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این حمله را یک فرد انتحاری به نام “محمد ایغوری” انجام داده و او خود را در بین نمازگزاران منفجر کرده است.

از لقب و اسم این افراد بر می‌آید که دستکم برخی از این افراد انتحاری افغانستانی نیستند؛ به گونه‌ای که “ایغوری” باید منتسب به ایغور‌های چین یا ترکستان شرقی باشد و “بلوچی” نیز به طائفه بلوچ منتسب است و مقر اصلی آن‌ها بلوچستان پاکستان است. “خراسانی” هم اینگونه القا می‌کند که او باید اهل یکی از کشور‌هایی باشد که خراسان قدیم را شکل می‌داده اند و این کشور‌ها عبارتند از: افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران.

به نظر می رسد عناصر تروریستی داعش در افغانستوان برای ایجاد فشار بیشتر حکومت ها بر برخی از مردمان مناظق مختلف و در نتیجه تعمیق افکار افراطی و به کار گیری آن، عناصر خود را با این القاب معرفی کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا