آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

صدور حکم اعدام برای ۹ تن از عاملان جنایت اسپایکر

شورای عالی قضایی عراق از صدور حکم اعدام برای شماری از عاملان جنایت سنی های تندروی داعش در یک پایگاه نظامی به نام اسپایکر واقع در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ شورای عالی قضایی عراق با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که دادگاه کیفری مرکزی در ریاست دادگاه استیناف فدرال منطقه «الرصافه» ، ۹ تن از عاملان جنایت عناصر داعش در پایگاه هوایی «اسپایکر» در استان صلاح الدین در شمال این کشور را به اعدام محکوم کرده است.

صدور حکم اعدام برای ۹ تن از عاملان جنایت اسپایکر

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، افراد مذکور اعتراف کردند که در انجام جنایت اسپایکر و کشتار شیعیان بی گناه در تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی بر اساس طرح های تروریستی هنگام تسلط گروهک تروریستی داعش بر استان صلاح الدین شرکت داشتند.

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که دادگاه کیفری مرکزی الرصافه، مدارک موجود را برای مجرم شناختن این ۹ نفر بر اساس مفاد ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم این کشور، کافی دانسته است.

لازم به ذکر است که تروریست های داعش هنگام کنترل مناطق واقع در شمال شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی و در حد فاصل دوازدهم تا پانزدهم ماه ژوئن، نزدیک به دو هزار دانشجو و کارآموز نظامی شیعه غیر مسلح را در پایگاه هوایی اسپایکر قتل عام کردند.

از آن زمان تاکنون نیز، بقایای اجساد بیش از هزار و ۴۰۰ تن از آنها پیدا شده که هویت ۲۰۰ تن همچنان نامشخص مانده در حالی که اجساد ۶۰۰ قربانی دیگر این جنایت شنیع هنوز پیدا نشده است.

داعشی ها پیش از انجام این جنایت بزرگ، دانشجوهای شیعه را از دانشجوهای اهل تسنن جدا نموده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا