آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

برخی از زنان ایزدی همچنان در اسارت داعش هستند

با وجود پایان حکومت سرزمینی سنی های تندروی داعش، شمار قابل توجهی از زنان ایزدی همچنان در اسارت این گروه ترویستی قرار دارند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ نیویورک تایمز در گزارشی در این رابطه نوشت: هفت سال بعد از آغازموج ربودن دسته جمعی زنان ایزدی توسط گروه داعش همچنان کسی از سرنوشت ۳ هزار نفر از این اقلیت دینی عراقی اطلاعی ندارد.

به نوشته این روزنامه گرچه فرض بر این است که اکثر این افراد مرده یا کشته شده باشند اما این تصور هم وجود دارد که صدها نفر از آنها همچنان در قید حیات بوده و در سوریه یا ترکیه در اسارت گروه داعش به سر می‌برند.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده خانواده برخی از این افراد از محل نگهداری آنها هم مطلع بوده و حتی با آنها یا ربایندگانشان هم تماس گرفته‌اند اما برای آزادی آنها نیازمند پشتیبانی مالی و توجه کشورها و طرف‌های حامی هستند.

برخی کودکان ایزدی به اسارت در آمده به دست داعش نیز دیگر فراموش کرده‌اند که عضوی از این طایفه دینی هستند.

گفتنی است گروه داعش بعد از اعلام حکومت خودخوانده اش در بخش‌‌هایی از عراق و سوریه نسل کشی وسیعی را علیه طایفه های مختلف خصوصا شیعیان و ایزدی ها انجام و بیش از ۳ هزار نفر از آنها را طی چند روز کشته و ۶ هزار نفر از ایزدی ها که اکثرا زنان و دختران جوان بودند را به بردگی بردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا