آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

درخواست سازمان عفو بین‌الملل مبنی بر تحقیق درباره مرگ زندانی سیاسی بحرینی

پس از درگذشت “حسین برکات” از زندانیان سیاسی بحرین بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در زندان های آل خلیفه، سازمان عفو بین‌الملل خواهان تحقیق در این زمینه شد.

“لین معلوف” معاون بخش خاورمیانه و آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل طی اظهاراتی در این باره گفت: مقامات بحرین باید به طور فوری تحقیقات مؤثر، بی ‌طرفانه و مستقلی را در خصوص چگونگی فوت حسین برکات آغاز کنند، از جمله اینکه بررسی گردد آیا برکات از درمان پزشکی به موقع و مناسب بهره‌مند شده است یا خیر؟!

درخواست سازمان عفو بین‌الملل مبنی بر تحقیق درباره مرگ زندانی سیاسی بحرینی

وی در ادامه افزود: ادامه روند عدم موفقیت مقامات بحرین در فراهم ‌آوری ماسک یا مواد ضد عفونی ‌کننده دست جهت جلوگیری از ابتلای زندانیان به کرونا غیر قابل ‌قبول است. حق برخورداری از مراقبت‌های حقوق بشری الزامی است. و مقامات بحرین باید فوراً اقدامات بیشتری را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که همه زندانیان از مراقبت‌های پزشکی بهره‌مندند.

“لین معلوف” همچنین گفت: مقامات بحرین باید گام ضروری یعنی آزادی تمامی شهروندانی که به خاطر انتقاد حکومت و تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌اند را بردارد و به مشکل ازدحام زندان‌ها رسیدگی کند.

گفتنی است “حسین برکات” در ۱۵ ماه می ۲۰۱۸ به همراه ۱۱۴ متهم دیگر در محاکمه ‌ای ناعادلانه در پرونده ‌ای موسوم به «گردان‌های ذوالفقار» بر اساس اتهاماتی مرتبط به تروریسم به حبس ابد محکوم شده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا