اخبارجهانجهان اسلام

استقبال از محرم ١٤٤٤ در نبطيه لبنان

لبنان کشوری است که جمعیت قابل توجهی شیعه را در دل خود جای داده از همین رو، ماه محرم الحرام در این کشور، حال و هوای خاصی دارد.

مراسم عاشورای حسینی امسال به دور از محدودیت‌های ناشی از کرونا مجددا به شهر نبطیه لبنان باز می‌گردد.

به گزارش اخبار شیعه به نقل از رسانه های محلی، شهر نبطیه در جنوب لبنان، طبق معمول، عصر روز 30 ژوئیه این ماه، به دور از هرگونه محدودیت‌های همه‌گیری کرونا، مجددا و به منظور بزرگداشت مراسم عاشورا آماده خواهد شد.

رسانه های محلی اعلام کردند: شهر نبطیه یکبار دیگر با بنرها و پرچم‌های سیاه پوشانده شد و مغازه ها و منازل با روحیه‌ی عشق به حرکت امام حسین و اهل بیتش علیهم السلام شروع به آماده‌سازی مجالس عزاداری کردند.

همچنین رسانه‌ها اعلام کردند: قرار است مراسم دهه‌ی عاشورای امسال در نبطیه لبنان در حالی اجرا شود که توسط نیروهای امنیتی و نظامی تدابیر امنیتی برای اجرای آن فراهم شده است و این نیروها از اول تا دهم محرم مراسم سوگواری امام حسین علیه السلام را همراهی خواهند کرد.

رسانه‌ها خاطرنشان کردند: برای بزرگداشت این مراسم دردناک و مقدس که از معنویت بالایی برخوردار است، هماهنگی خوبی بین برگزارکنندگان مراسم و نیروهای امنیتی در شهرستان بوجود آمده است.

مردم شهر بی صبرانه منتظر فرا رسیدن ایام سوگواری دهه‌ی عاشورا هستند تا به دور از محدودیت های شیوع کرونا، یکبار دیگر مجالس حسینی خود را برپا کنند.

مردم امسال با سردادن شعار پناه ما حسین» تأکید کردند که «در دغدغه‌ها و مشکلات روزمره خود به امام، سرور و سالار شهیدان علیه‌ السلام روی می‌آورند و از سیره و صبر و اخلاق آن حضرت درس می‌گیرند تا بدین وسیله بتوانند بر سختی‌ها و مشکلاتی که بر همه ملت لبنان تحمیل شده است فائق آیند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا