آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت ایران برای اعزام زائران به عراق

نزدیک به یک سال است که مرزهای زمینی و هوایی بین ایران و عراق به طور کامل بسته شده و به بهانه انتشار ویروس کرونا، از خروج زائران ایرانی به عراق جلوگیری می شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد که برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات آماده است. این سازمان اما موافقت سفرها را به عهده ستاد ملی کرونا در ایران دانسته است.

اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت ایران برای اعزام زائران به عراق

معاون سازمان حج و زیارت ایران در امور عتبات عالیات، از آمادگی برای از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عراق خبر داد؛ اما گفت: اگر این سفر‌ها با موافقت ستاد ملی کرونا و دولت عراق از سرگرفته شود، بسته‌های متنوعِ زیارت آسان و ارزان عرضه خواهد شد.

هر چند حجت‌الاسلام “صحبت ‌الله رحمانی” معاون سازمان حج و زیارت ایران در امور عتبات عالیات توضیحات متضادی را عنوان کرده، اما به نظر می رسد بسته شدن راه عتبات عالیات به دلیل درگیری ها و کش و قوس های سیاسی است.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده در مدت تعطیلی سفر‌های زیارتی، اظهار داشت: بازنگری در نحوه اعزام و جذب زائران، با هدف جذب حداکثری زائران و ارائه خدمات مناسب و باکیفیت به آنها از جمله این اقدامات بود.

وی همچنین گفته که امیدواریم با اهتمام به رعایت شیوه‌نامه‌های تدوین‌شده، شاهد اعزام دوباره زائران به عراق باشیم اما مجددا پای ستاد ملی کرونا را وسط کشیده و گفت: البته نظر نهایی برای اعزام‌ها به عتبات عالیات منوط به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی همچنین برای چندمین بار اعلام کرد که دولت عراق باید موافقت خود را اعلام کند، این در حالی است که منابعی آگاه در سفارت عراق، می گویند که ما برای ارائه خدمات صدور ویزا تحت فشار قرار گرفته ایم.

به نظر می رسد مشتاقان زیارت عتبات عالیات در بین نهادهای حکومتی ایران سرگردان شده و نهادها نیز علاوه بر پاسکاری مسئولیت ها در حال انتقام گیری از یکدیگر هستند.

این در حالی است که در اولین روزهای انتشار ویروس کرونا، عراق به صورت ضمنی اعلام کرد که با تردد زائران پس از انجام تست کرونا مشکلی ندارد.

نکته قابل توجه این است که ستاد ملی کرونا سفر زائران به عراق را به بهانه انتشار ویروس کرونا ممنوع کرده در حالی که این ستاد تا چند هفته پیش، جلوی سفر شهروندان ایرانی به ترکیه و بسیاری از دیگر کشورها که به مراتب ویروس کرونا در آنها انتشار گسترده تری داشته را نگرفته بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا