اخباراروپاجهان

مسئول ارشد سازمان ملل مسجد ستیزی در فرانسه را محکوم کرد

یک مسئول بلند پایه سازمان ملل متحد، حملات  علیه مساجد را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “میگل آنخل مواتینوس” مسئول اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد اقدامات نفرت‌آمیز اخیر ضد مسلمانان در غرب فرانسه را مغایر با ارزش های انسانی دانسته و آن را محکوم کرد.

مسئول ارشد سازمان ملل مسجد ستیزی در فرانسه را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که از سوی سخنگوی این اتحادیه صادر شد آمده: موراتینوس با جامعه مسلمانان فرانسه ابراز همبستگی كرده و برای آنها ماه رمضان مبارک و آرامی را آرزو می‌کند. وی شعارهای ضد اسلامی نوشته شده روی دیوارهای مرکز فرهنگی اسلامی ابن سینا در شهر رن در غرب فرانسه را محکوم کرد.

این شعارهای نفرت‌آمیز روز یکشنبه و در آستانه ماه رمضان بر روی دیوارهای یک نمازخانه دیده شد. چند روز پیش از این نیز در شهر نانت فرانسه درب مسجد الرحمه بر اثر آتش‌سوزی عمدی تخریب شد.

موراتینوس این اقدامات را حقیرانه خواند و آن را توهین به قوانین بین‌المللی حقوق بشر و ارزش‌ها و اصولی كه سازمان ملل از آن حمایت می‌كند، به ویژه آزادی دین و عقیده دانست.

وی افزود: اکنون بیش از هر زمان دیگر باید اتحاد و یکپارچگی سرلوحه اقدامات ما باشد. ما در برابر افزایش نفرت ضد اسلامی، برچسب زدن به مسلمانان و ناسیونالیسم و قومیت گرایی و همچنین سخنان تنفرآمیز و هدف قرار دادن جمعیت‌های آسیب پذیر به خاطر دین یا اعتقادات آنها قاطعانه می‌ایستیم.

او تأكید كرد كه احترام متقابل، هماهنگی بین ادیان و همزیستی مسالمت آمیز زمانی حاصل می‌شود كه فضای وسیعی برای همه فراهم باشد تا آزادانه و با خیال راحت آیین‌های دینی خود را انجام دهند و عقاید خود را ابراز کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا