آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقعربستان سعودی

درخواست افزایش فشار شیعیان علیه حکومت عربستان برای بازسازی بقیع

حدود 95 سال پیش در چنین روزهایی، حکومت عربستان حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام در شهر مدینه را تخریب و با خاک یکسان کرد. این اقدام حکومت سعودی با تکیه بر فتوا و نظرات شیوخ وهابی بخصوص ابن تیمه صورت گرفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این اقدام علاوه بر اینکه داغی عظیم بر دل شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام وارد کرد، چهره افراط گرایانه و ضد دینی حکومت عربستان را نمایان کرد.

درخواست افزایش فشار شیعیان علیه حکومت عربستان برای بازسازی بقیع

31 فروردین 1305 نیروهای حکومتی عربستان با حمله به مزار ائمه مطهر بقیع علیهم السلام، ساختمان آن را تخریب و با خاک یکسان کردند و آن محل را به ویرانه ای منهدم تبدیل نمودند.

از آن زمان تاکنون بارها و بارها بحث بازسازی این مکان مقدس مطرح شده اما حکومت سعودی که به شدت تحت تأثیر مفتی های وهابی خود قرار دارد، تاکنون در برابر این درخواست ها مقاومت کرده و همچنان مزار ائمه بقیع علیهم السلام را ویران نگه داشته است.

در همین راستا سید “عارف نصرالله” مسئول بخش روابط عمومی دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” (مد ظله) در شهر مقدس کربلا خواستار افزایش فشار شیعیان سراسر جهان علیه حکومت عربستان سعودی برای بازسازی بقیع شد.

وی در دیدار با اعضای هیأت ائمه بقیع علیهم السلام در ایالت میشیگان آمریکا، که به شهر مقدس کربلا سفر کرده اند، گفت: از همه مسلمانان جهان بخصوص شیعیان درخواست می کنیم همواره روز جهانی بقیع را گرامی بدارند و اهمیت ویژه ای به این روز بدهند و از هر راه و روشی برای افزایش فشار علیه حکومت عربستان سعودی استفاده کنند تا این حکومت به بازسازی بقیع تن دهند.

سید “عارف نصرالله” در ادامه افزود: همه مسلمانان اعم از حکام اسلامی و مردم مسلمان، و به خصوص شیعیان باید شدید ترین فشارها را بر حکومت آل سعود وارد کنند و به راحتی با این موضوع کنار نیایند تا سعودی ها در برابر فشارهای شیوخ گمراه وهابیت کوتاه بیایند و این مکان مقدس را بازسازی کنند.

او همچنین گفت: همانطور که آیت الله العظمی شیرازی بارها و بارها تأکید کرده اند، باید روز جهانی بقیع را با قدرت گرامی بداریم و برای بازسازی بقیع، از هر روش مسالمت آمیز و قانونی استفاده کنیم و بر آنها فشار بیاوریم.

گفتنی است در این دیدار دکتر “شفیق پاکستانی” مدیر هیأت ائمه بقیع علیهم السلام ضمن استقبال از این اظهارات، بر ضرورت همکاری مشترک برای افزایش درخواست ها با هدف بازسازی بقیع تأکید کرد و گفت: بنده موافقم امسال هشتم شوال که سالروز بقیع به شمار می رود، از شهر مقدس کربلا که پایگاه اصلی شهادت، رشادت و انقلاب مظلوم علیه ظالم به شمار می رود، حرکت برای بازسازی بقیع را آغاز کنیم تا حق به حقدار برسد و مزار مطهر ائمه بقیع علیهم السلام یک بار دیگر ساخته شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا