اخبارجهانجهان اسلام

پیشنهادات مهم وکیل آیت الله العظمی شیرازی در جلسه دوره جدیدِ ائتلافِ بین المللیِ پارلمانی

حجت الاسلام و المسلمین شیخ صالح سیبویه، وکیل بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، در جلسه دوره جدیدِ ائتلافِ بین المللیِ پارلمانی حضور یافت و از سخنرانان اصلی این جلسه بود.

وی که به عنوان یکی از میهمانان مسلمان در این جلسه شرکت کرده بود، پیشنهادات مهمی در مورد آموزش دینی ارائه کرد که اظهاراتش مورد تایید و استقبال حاضرین قرار گرفت.

او در این باره به خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه گفت: در این دوره از جلسات درباره متون درسی دینی و آموزشی در کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اسلامی، صحبت شد و درباره زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر و همچنین موضوعات مربوط به حقوق بشر و تروریسم، بحث و تبادل نظر شد.

وکیل آیت الله العظمی شیرازی افزود: بنده در نوبت خود، دقایقی درباره توصیه های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درباره تعلیم و تربیت و مراعات حقوق بشر و اعتدال و مقابله با تبعیض و نژاد پرستی مطالبی را مطرح کردم.

شیخ صالح سیبویه در ادامه گفت: در حاشیه دیدارهای صورت گرفته با شرکت کنندگان در این جلسه، همگی درخواست کردند سلام و دعایشان را به آیت الله العظمی شیرازی دام ظله ابلاغ کنم و از توصیه های معظم له که از طریق بنده در این جلسه بیان شد، سپاسگذاری کردند.

گفتنی است، این جلسه که در کشور امارات متحده عربی برگزار شد، اولین دوره از سلسله جلسات ائتلافِ بین المللیِ پارلمانی بود و در آن تعداد زیادی از رهبران دینی و سیاسی و نیز مسئولان سازمان های بین المللی فرهنگی و انسانی حضور داشتند.

این جلسه میهمانان ویژه ای داشت از جمله “امیل کونستانتینیسکو” رئیس جمهور سابق رومانی، “آندرو ستون” سناتور سابق مجلس سنای بریتانیا، “فیوریلو بروفیرا” نماینده پارلمان اروپا و معاون رئیس بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا، “جیانی بیکو” وکیل دبیرکل سازمان ملل متحد، “یاسر یاکیس” وزیر خارجه پیشین ترکیه و مدیرکل سابق سازمان یونسکو، “فریدریکو مایور” رئیس موسسه فرهنگ صلح و نیز برخی دیگر شخصیت های برجسته بین المللی.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا