آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

پارلمان اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

پارلمان اروپا (مستقر در بلژیک) بیانیه‌ای با اکثریت اعضاء در خصوص نقض حقوق بشر در بحرین را صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ۶۳۳ نماینده از ۶۸۹ نماینده پارلمان اروپا به پیش نویس قطعنامه محکومیت حکومت بحرین به خاطر نقض حقوق بشر رأی مثبت داده و آن را تأیید کردند.

پارلمان اروپا نقض حقوق بشر در بحرین را محکوم کرد

پیش نویس این قطعنامه از حدود یک سال پیش توسط مارک تارابیلا عضو پارلمان اروپا و نیز تلاش های مرکز حقوق بشر و دموکراسی اروپا و سازمان آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین و سازمان حقوق بشر و دموکراسی بحرین به این نهاد اروپایی ارائه شده بود.

در پیش نویس این قطعنامه، از مقام های بحرینی خواسته شده تا اجرای مجازات اعدام علیه شهروندان این کشور را متوقف و با قربانیان نقض حقوق بشر در این کشور رفتار مناسبی داشته باشند.

پارلمان اروپا تأکید کرده که اکنون ۲۶ بحرینی در زندان های این کشور با مجازات اعدام مواجهند و در آستانه اجرای حکم قرار دارند که بایستی اجرای آن متوقف شود.

پارلمان اروپا در پیش نویس این قطعنامه همچنین احکام اعدام صادره از سوی دادگاه های بحرین علیه محمد رمضان و حسین علی موسی از شهروندان این کشور را محکوم کرده است.

وزارت خارجه بحرین در واکنش به این رویداد، تصویب پیش‌نویس قانون پارلمان اروپا درخصوص نقض حقوق بشر در این کشور را محکوم کرد.

وزارت خارجه بحرین در این باره مدعی شده که پیش‌نویس پارلمان اروپا دربردارنده ادعاهای دروغ و نادرستی است که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا