جهان اسلام

جهان، شاد و مسرور از میلاد پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام صادق علیه السلام

جهان، شاد و مسرور از میلاد پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و امام صادق علیه السلام.

 

در هفدهم ربیع الاول ، سالروز میلاد حضرت خاتم النبیین، محمد ابن عبد الله (صلی علیه و آله) و امام جعفر صادق علیه السلام؛ جهان اسلام غرق در نور و شادی شد.

مسلمانان در نقاط مختلف جهان، با بزرگداشت این روز ، در مجالس و محافل مختلف به جشن و سرور پرداختند.

حضرت محمد بن عبد الله (صلی الله علیه و آله)، آخرین پیامبر خدا، دین مبين اسلام را برای جهانیان به ارمغان آوردند تا بشریت را به تعالی و راه و رسم درست زندگی آشنا کنند و در این راه رنج ها و مشقت هایی بسیار را متحمل شدند.

هنگام ولادت آخرين پيامبر خدا، طاق کسری در ایران شکافت و چند کنگره آن فرو ریخت، آتشکده فارس خاموش شد، آب رود سماوه(در بين كوفه) زياد شد و به جريان افتاد ، آتشكده سرزمين فارس پس از هزار سال روشنايى، خاموش شد ، بت های مکه سرنگون شدند ، نوری از وجود آن حضرت به سوی آسمان بلند شد و شعاعی وسیع را روشن ساخت، و شيطان از پرواز به سوى  آسمان هاى هفت گانه منع گردید. 

ششمين وصى و جانشين ايشان، حضرت امام صادق علیه السلام نیز در طول عمر پر برکت شان، تعدادی بی شمار از بزرگ ترین علما را تربیت کردند و از اين رو پيروان مذهب حقه تشيع را شیعه جعفری نيز می نامند. 

«شيخ طوسى» در کتاب رجال خود تعداد شاگردان امام صادق عليه السلام  را 3197 مرد و 12 زن ذکر کرده که همگی از مكتب و محضر ايشان استفاده علمى برده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا