آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

آغاز پروژه توسعه و نوسازی ورودی باب بغداد

پروژه توسعه و نوسازی ورودی باب بغداد، منتهی به حرم های مطهر توسط شهرداری کربلا آغاز شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پرسنل اداره شهرداری شهر مقدس کربلا با هماهنگی آستان مقدس عباسی و مشارکت بخش تعمیرات مهندسی، اقدامات اولیه پروژه توسعه و نوسازی ورودی باب بغداد، منتهی به حرم های مطهر این شهر مقدس را پس از تایید طرح آن از سوی تیم متخصصی از دانشگاه کربلا آغاز کردند.

باب بغداد

در همین راستا “محمد مصطفی الطویل” مسئول واحد ساختمانی بخش تعمیرات مهندسی آستان مقدس عباسی در این باره گفت: این اقدامات پس از آن صورت گرفت که پرسنل این بخش مراحل اولیه مرتبط با اجرای طرح را به پایان رساندند.

این مراحل شامل برچیدن همه موانع بتنی، کانکس های نیروهای امنیتی و انتقال آنها به مکان دیگر، هموارسازی زمین و اقدامات دیگری بود با هدف سهیل امور بود.

وی در ادامه افزود: همه اقدامات نظیر توسعه راه، برچیدن موانع امنیتی و دیگر اقدامات زیباسازی متناسب با بافت معماری این شهر در این ورودی مهم که تنها ورودی زائران از سمت بغداد است رعایت خواهد شد.

شایان ذکر است، پرسنل آستان مقدس عباسی با همکاری کارکنان اداره شهرداری کربلا از مدتی قبل اجرای پروژه‌های متعددی را برای خدمت رسانی به زائران آغاز کردند که در راس آن نوسازی و توسعه خیابان‌های منتهی به مرکز شهر مقدس کربلا است.

به گفته دست اندرکاران، احرای این طرح ها در کاهش ازدحام، سهولت و تردد روان زائران نقش مهمی دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا