اخباراروپاجهانعلم و فناوریفرهنگ و هنر

کلاس‌های ورزشی آنلاین برای بانوان مسلمان در لندن

یک بانوی ورزشکار مسلمان در لندن با ایده‌ای جالب، اقدام به برگزاری کلاس‌های تناسب اندام آنلاین و امن برای زنان مسلمان می‌کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ درحالی که در شرایط شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مسئله تناسب اندام و سلامتی به دلیل عدم ورزش رنج می‌برند و فعالیت‌های بدنی به دلیل قرنطینه‌ها به امری چالش برانگیز تبدیل شده است، برای زنان مسلمان در کشورهای غربی که پیش از نیز با مسئله فرهنگی و نبود سالن‌های ورزشی مناسب روبرو بودند، شرایط کنونی کرونا به چالشی بزرگتر نیز تبدیل گشته است.

کلاس‌های ورزشی آنلاین برای بانوان مسلمان در لندن

با این حال، در کرودون در جنوب لندن، اوضاع متفاوت است.

به لطف کلاس‌های آنلاین تناسب اندام “حسنا احمد” یک بانوی مسلمان، که در آن دوربین‌ها و میکروفون‌ها به طور استاندارد خاموش هستند، زنان مسلمان توانسته‌اند در طول دوران کرونا نیز به ورزش ادامه بدهند.

وی افزود: اینجا یک فضای امن ایجاد کرده‌ایم که زنان می‌توانند بدون هیچ مانعی ورزش کنند. همه گیری همه چیز را تغییر داده است و من همه کلاس‌هایم را بصورت آنلاین ارائه می‌دهم. زنانی که قبلاً هرگز ورزش نکرده اند در این مسابقات شرکت نموده، وزن کم می کنند و تناسب اندام بیشتری پیدا می‌کنند.

حسنا به عنوان مامور مالی و مدیر در یک آکادمی کار کار کرده و برای مدرک خود در رشته مطالعات بازرگانی در دانشگاه ساوت بانک در لندن تحصیل کرده است.

حسنا می‌گوید: در ابتدا مشکلات فنی زیادی وجود داشت اما ما موفق شدیم آن‌ها را با هم حل کنیم. من قبلاً احساس می‌کردم که فقط با یک صفحه نمایش صحبت می‌کنم، بنابراین از چند نفر خواستم که فیلم‌هایشان را بگذارند تا بتوانم با دیگران به شیوه بهتری ارتباط برقرار کنم.

طبق گزارش اسپورت انگلیس، تنها ۱۸ % از زنان مسلمان در ورزش شرکت‌ها می‌کنند، در حالی که آن‌ها ۳۰ درصد از کل جمعیت زنان این کشور را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است پنج سال قبل، این رقم به ۱۲ % می رسید که این نشان دهنده افزایش زنان مسلمان در فعالیت‌ های ورزشی است. در مقابل، آمار مردان مسلمان که در ورزش شرکت می‌کنند، در کل مردان انگلیس کمتر از میانگین نیست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا