آفریقااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهمصر

لغو مراسم سالانه مقام رأس الحسین علیه السلام در مصر بدلیل کرونا

مراسم سالانه مقام رأس الحسین علیه السلام که هر ساله توسط ده ها هزار شهروند مصری برگزار می شود، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ هزار ساله ده ها هزار شهروند مصری به مناسبت سالروز رسیدن سر مبارک سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام به محل رأس الحسین – طبق کتب تاریخی غیر شیعه – ، مراسمی برگزار می کنند.

مراسم مقام رأس الحسین علیه السلام در مصر (عکس آرشیوی سال های قبل)

گفته می شود این مراسم که هر ساله به مدت یک هفته کامل برگزار می شود، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا در جهان و نیز در مصر، لغو شد. این اولین بار در طول تاریخ معاصر این کشور است که این مراسم در مصر لغو شده است.

شایان ذکر است، مقام رأس الحسین علیه السلام در منطقه “الجمالیه” قرار دارد. این مراسم هر ساله هفته آخر ماه ربیع الثانی به مدت هفت روز برگزار می شده است.

مراسم مقام رأس الحسین علیه السلام در مصر (عکس آرشیوی سال های قبل)

این عاشقان أبا عبدالله الحسین علیه السلام که بیشترشان پیرو فرقه های صوفیه هستند، می گویند: این مراسم حتی در سال هایی که شدید ترین درگیری های سیاسی و امنیتی در مصر وجود داشت، هیچ گاه لغو نشد اما متأسفانه امسال کرونا باعث لغو آن شد.

ناگفته نماند طبق کتب تاریخی شیعیان، سر مبارک امام حسین علیه السلام در کنار پیکر مبارک آن حضرت در شهر کربلای معلی آرمیده اما صوفی های مصر معتقدند این سر مبارک به شهر قاهره انتقال یافت و در محل مقام رأس الحسین علیه السلام به خاک سپرده شد از همین رو هر ساله در سالروز رسیدن آن (طبق تاریخی که ادعای آن را دارند) مراسم باشکوه و بزرگداشتی برگزار می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا