اخبار

ورود اولین پرواز عربستان سعودی به نجف اشرف پس از 29 سال

پس از 29 سال اولین پرواز مستقیم از عربستان در شهر مقدس نجف به زمین نشست.

 

 

پس از 29 سال اولین پرواز مستقیم از عربستان در شهر مقدس نجف به زمین نشست.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از العراقیه، بازیکنان و کادر فنی تیم «النصر» عربستان سعودی مسافران اصلی این هواپیما بودند که برای بازی با تیم «الزوراء» با اتوبوس به شهر مقدس کربلا می آیند.

«لؤی الیاسری» استاندار نجف نیز گفته بود که در جریان این سفر، هیئتی از حمل و نقل سعودی در خصوص برقراری خطوط پروازی برای زائران عربستانی به مقصد شهر مقدس نجف به گفت‌و‌گو و رایزنی خواهد پرداخت.

پروازهای میان عربستان سعودی و نجف اشرف از آگوست ۱۹۹۰ در زمان حمله رژیم صدام به کویت تا کنون قطع بود و خطوط پروازی میان شهرهای عربستان و بغداد نیز در اکتبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد.

در همین راستا، معاون سفیر عربستان سعودی در عراق که به استقبال تیم ورزشی النصر و هیات سیاسی و اقتصادی در فرودگاه نجف اشرف آمده بود، در یک کنفرانس خبری از افتتاح قریب‌الوقوع کنسولگری سعودی در شهر مقدس نجف خبر داد و گفت که در زوهای آینده هیاتی رسمی برای امضای توافقات از عربستان به عراق خواهند آمد.

تلاش عربستان سعودی برای حضور در نجف اشرف در روزهای گذشته محل بحث و جدل شخصیت‌های مختلف عراقی قرار گرفته است.

برخی از آنها حضور کنسولگری سعودی را فرصتی برای شکوفایی استان نجف اشرف و برخی نیز توطئه‌ای برای ایجاد نفوذ بین احزاب شیعی عراق دانسته‌اند.

در این بین اما نمی توان، تسهیل آمد و شد شیعیان عربستان به شهر مقدس نجف برای زیارت عتبات عالیات و سفر حاجیان عراقی به قصد زیارت خانه خدا به عربستان سعودی را نادیده گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا