آسیااخبارجهانجهان اسلام

مبارزه با مسلمانان هند از طریق تصویب منشور قانون شهروندی

بررسی های انجام شده نشان می دهد که “منشور قانون شهروندی” تصویب شده در هند، در واقع به گونه ای قانون مبارزه با دین مبین اسلام و مسلمانان در این کشور به شمار می رود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اخیرا “منشور قانون شهروندی هند” تصویب شده و دست اندرکاران و مسئولان این کشور همچنان در حال جرح و تعدیل این قانون هستند از همین رو هر از چند گاهی در رسانه ها خبری در مورد تغییر بخش هایی از این منشور، سخن به میان می آید.

رژه غیر مسلمانان هند با هدف اعلام حمایت از قوانین تصویب شده

هر چند در ظاهر، “منشور قانون شهروندی هند” برای دفاع از حقوق شهروندی همه شهروندان این کشور است، اما در واقع می توان گفت این منشور به گونه ای مبارزه با دین اسلامی و مسلمانان هندی به شمار می رود.

بررسی های انجام شده توسط خبرنگار شیعه ویوز نشان می دهد که بر اساس “منشور قانون شهروندی هند”، بسیاری از مراسم دینی و مذهبی مسلمانان در چارچوب اقدامات غیر قانونی به شمار می رود و به منزله خطر برای امنیت کشور هند تلقی شده است از همین رو به دستگاه قضایی این کشور اجازه خواهد داد که با آن مبارزه کند.

در همین راستا خانم “سعدیه دهلوی” نویسنده سرشناس مسلمانان هند، در گفتگویی گفت: ما مسلمانان 20 % از جمعیت هند را تشکیل می دهیم و با تصویب چنین قوانینی نخواهند توانست به آسانی ما را از میان بردارند.

وی در ادامه افزود: تعدیل و اصلاح اخیر “منشور قانون شهروندی هند” حتی به اقلیت های کشورهای مجاور که به هند پناه آورده اند حقوق و امتیازاتی می دهد که بر اساس آن بتوانند شناسنامه هندی دریافت کنند اما همین اصلاح و تعدیل بسیاری از حقوق مسلمانان هند را سلب می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا