جهان

تظاهرات اهالی ننگرهار افغانستان، عليه تروریست های داعش

صد‌ها نفر از مردم  استان ننگرهار افغانستان در اعتراض به افزایش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در این استان، تظاهرات کردند.

 

صد‌ها نفر از مردم  استان ننگرهار افغانستان در اعتراض به افزایش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در این استان، تظاهرات کردند.

معترضان با راه پیمایی از مقابل مرکز شورای استان ننگرهار تا ساختمان استانداری،  شعارهای «مرگ بر داعش»، «خواستار عملیات گسترده علیه داعش هستیم» و «از نیروهای امنیتی حمایت می‌کنیم»، سردادند.

به گفته ی تظاهرکنندگان، عملیات نیروهای امنیتی افغان در شهرستان اچین استان ننگرهار ناموفق بوده و فعالیت‌ سنی های تند روی داعش در مناطق مختلف این استان در حال افزایش است.

«حاجی غالب مجاهد» فرماندار شهرستان اچین استان ننگرهار گفته: گروه داعش به این دلیل  دوباره بر منطقه مسلط  شدند، که نیروهای امنیتی افغانستان پس از آزادی منطقه از دست تروریست ها، در برپایی پایگاه ایست و بازرسی و کنترل، کوتاهی کرده اند.‌

این در حالی است که روز پنج شنبه، تعدادی از دانشجویان دانشگاه ننگرهار ، در اعتراض به شرایط،  با برافراشتن پرچم‌های برخی گروه های تروریستی، حمایت شان را از این گروه‌ها اعلام نمودند.

اعتراض کنندگان، یکی از دلایل این کار را فساد اداری، عدم رسیدگی به دانشجویان و وضعیت بد دانشگاه ننگرهار می‌دانند و می‌گویند که آنان به اعتراض‌ها ادامه خواهند داد.

کارشناسان سیاسی در افغانستان نفوذ افراطی‌گری در میان مردم را خطرناک می دانند و اقدامات سریع حکومت این کشور و جامعه جهانی را خواستارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا