اخبارجهانجهان اسلام

درخواست فعالان و روحانیون عراقی جهت تاسیس تشکلی برای احیای شعائر حسینی

روحانیون و فعالان عراقی از دولت خواستند که تشکلی به منظور برپایی و اجرای شعائر حسینی تشکیل دهد.

امروز یکشنبه، روحانیون، فعالان و دانشگاهیان عراقی از دولت عراق خواستند که نهادی ویژه برای انجام هر چه با شکوه تر شعائر حسینی تشکیل دهد و ضمن توجه همه جانبه و گسترده به آن ، این مجموعه تبدیل به بخشی از هویت مردم عراق از شمال تا جنوب آن شود.

تعدادی از روحانیون، فعالان و دانشگاهیان در گفت و گوهای جداگانه ای با خبرگزاری اخبار شیعه می گویند: دولت عراق باید نهادی را برای اجرای هر چه با شکوه تر شعائر حسینی تشکیل دهد و صرفا به گنجاندن آن در قانون اساسی بسنده نکند ، بلکه بایستی با تأمین همه جانبه و کامل، لوازم و نیازهای مربوط به این نهاد ، تمام تلاش خود را برای احیای شعائر حسینی به کار بندد.

آنها هم چنین خاطرنشان کردند: این مسئولیت بزرگ بر عهده وزارت فرهنگ است که باید به احیای شعائر امام حسین علیه السلام توجه کند، چرا که این مهم ، نشان دهنده هویت مردم عراق از شمال تا جنوب آن است و هم چنین لازم است که دستگاه های مربوطه دولتی برای جلوگیری از تلاش های دشمنان عراق که در صدد گسترش و ترویج افکار و اقدام های خود برای  انحلال یا کمرنگ نمودن این شعائر هستند ، اقدام های بازدارنده لازم را انجام دهند.

روحانیون، فعالان و دانشگاهیان عراقی یاد شده ، همچنین از نخست وزیر خواستند که توجه و تلاش های همه جانبه خود را بر شعائر حسینی متمرکز کرده و آنها را در اولویت قرار دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا