آمریکااخباراروپاجهانجهان اسلام

انتقاد سازمان اسلامی آمریکا از اخطار مکرون به مسلمانان

یک سازمان اسلامی در آمریکا، اقدام دولت “امانوئل مکرون” در دادن اولتیماتوم به مسلمانان این کشور برای پذیرش آنچه که “منشور مشترک جمهوری فرانسه” نامیده شده را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پس از اینکه “امانوئل مکرون” رئیس جمهور فرانسه برای شورای مسلمانان (CFCM) مهلت ۱۵ روزه ای برای پذیرش منشور مشترک ارزش‌ های جمهوری ‌خواهانه تعیین کرد، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامیCAIR))این اقدام مکرون را محکوم و اعلام کرد که دولت فرانسه حق ندارد به مسلمانان یا هر اقلیت مذهبی دیگری بگوید که چگونه ایمان خود را تفسیر کنند.

امانوئل مکرون

گفتنی است، در این منشور بیش از هر چیز بر رد اسلام سیاسی و هرگونه دخالت خارجی در تعلیم مسلمانان فرانسه تأکید شده است.

در بیانیه شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی آمده: طی ۲۰ سال گذشته فرانسه قوانین بی ‌شماری را اجرا کرده که برای محدود کردن و مجازات اعمال دینی به ویژه در میان مسلمانان طراحی شده و فرانسه استفاده از علائم مشهود دینی از جمله حجاب در مدرسه یا محل کار را برای دانش‌آموزان، معلمان و کارمندان دولت منع کرده است.

گفته شده که در دیدار مکرون با اعضای شورای مسلمانان در کاخ الیزه، نمایندگان شورا موافقت کرده ‌اند که جمعیتی از امامان مساجد را با مجوز رسمی تشکیل دهند تا از این طریق راه نفوذ کشورهای خارجی به تعلیم اسلام در فرانسه گرفته شود.

همچنین مکرون از اقدامات جدیدی برای مقابله با آنچه “اسلام‌ گرایی جدایی ‌طلب” نامیده، در فرانسه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری‌ فرانسه، این اقدامات از جمله شامل یک لایحه گسترده است که می‌ تواند از رادیکال شدن جوانان مسلمان جلوگیری کند.

محدودیت آموزش دروس دبستانی در خانه، مجازات‌های شدیدتر برای کسانی که کارکنان دولت را به دلایل مذهبی زیر فشار می ‌گذارند و راضی نمودن اولیای مسلمان به فرستادن فرزندانشان به مدرسه از نکات مهم این لایحه محسوب می‌شود و برای کسانی که به آموزش دبستانی کودکانشان بی‌ توجهی کنند، جریمه نقدی و زندان در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، فرانسه بیشترین جمعیت مسلمان را در اروپای غربی دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا