اخبارجهانجهان اسلامعراق

مدير اداره آتش‌نشانی شهر مقدس كربلا: از طریق شبکه امام حسین علیه السلام به همه زائران بالاخص زائران ایرانی تاکید می کنیم که در صورت بروز حادثه، به هیچ وجه به آن مکان نزدیک نشوند

تلویزیون فارسی امام حسین علیه السلام، صبح روز شنبه، میزبان «سرتیپ عباس الربيعي، مدير اداره آتش‌نشانی شهر مقدس كربلا» بود.

«سرتیپ عباس الربيعي، مدير اداره آتش‌نشانی شهر مقدس كربلا»، با حضور در برنامه‌ی «سلام کربلا»، برنامه صبحگاهی تلویزیون فارسی امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: اداره آتش نشانی‌های شهر مقدس کربلا برای ایام مبارک زیارت اربعین برنامه کاملی را طراحی کرده و بعد از زیارت عرفه تاکنون مشغول بازبینی تمامی ساختمان‌ها، هتل ها، مغازه ها و فروشگاه‌ها، و بازدید از پروژه‌های بزرگ، کسب و کارهای متوسط، و کسب و کارهای کوچک بوده است.

مدير اداره آتش‌نشانی شهر مقدس كربلا در رابطه با نتیجه بازدیدهای صورت گرفته گفت: پس از بازدیدها، بررسی تخلف‌ها نسبت به استانداردهای آتش نشانی صورت می گیرد و افراد ملزم به رعایت ابزارهای پیشگیرانه و امنیتی می شوند، و از طرف دیگر با برگزاری همایش‌ها و گزارش‌های تلویزیونی و انتشار پوسترها و بروشورها در سطح شهر و اداره جات و دانشگاه‌ها اقدام به فرهنگ سازی در این زمینه می کنیم.

وی در ادامه افزود: در همین راستا دو جلسه با مدیریت مواکب حسینی برگزار و از اصحاب مواکب درخواست شده که وسایل اطفاء حریق و ایمنی را تهیه کنند، همچنین تاسیسات برق موجود در این مراکز، مورد بررسی قرار گرفته و از اهل مواکب درخواست شده که حداقل دو کپسول آتش نشانی در موکب خود داشته باشند تا بتوانند با هر حادثه‌ ناخواسته‌ای که در داخل موکب صورت می گیرد به سرعت روبرو بشوند.

«سرتیپ عباس الربيعي» تاکید کرد: همچنین از مواکب خواسته شده که کپسولهای گاز حتی الامکان به دور از اجاق‌های گاز قرار گیرد، و علاوه بر آن مواظب باشند تا در هنگام کار در موکب ها، از کارهایی که منجر به ایجاد خطر می شود، بپرهیزند.

مدير اداره آتش‌نشانی شهر مقدس كربلا در مورد موکب‌های سایر کشورها از جمله موکب ایرانی‌ها اظهار داشت: از این موکب ها نیز درخواست شده که جوانب ایمنی و پیشگیرانه را رعایت کنند، چرا که شهر مقدس کربلا و ازدحام جمعیت در این شهر ابدا امکان هیچگونه حادثه آتش سوزی را نمی تواند پذیرا باشد.

وی در ادامه گفت: در داخل شهر مقدس کربلا بیش از 82 ماشین آتش نشانی داریم، و در محورهای ورودی مانند محور شمالی،‌ جنوبی و شرقی و غربی شهر کربلا نیز ایستگاه‌هایی داریم که در آنجا از در خدمت زائران هستیم.

«سرتیپ عباس الربيعي» در رابطه با دیگر توصیه های صورت گرفته با مواکب گفت: از طریق پوستر و بروشور به مواکب اطلاعات لازم داده شده که چگونه تاسیسات برقی خود را نصب کنند، چرا که وقتی تاسیسات برقی به درستی نصب شوند و از آتش نیز دور باشد، اتفاق خاصی نمی افتد، اما اگر این مساله رعایت نشود و حادثه‌ای زخ دهد، عومل آتش نشان وارد عمل می شوند.

مدير اداره آتش‌نشانی شهر مقدس كربلا با تاکید بر آمادگی 24 ساعته و در طول سال این اداره به منظور مراقبت از شهر مقدس کربلا گفت: چون این شهر سالیانه محل ورود زائران فراوانی است، با پشتیبانی شهرداری، ماشین آلات و دستگاه‌های ما به روز شده و کادر داوطلب نیز به ما می پیوندد و ماشین آلات و داوطلبان جدید هم در مسیر هستند تا در آینده به ما بپیوندند.

وی در ادامه گفت: ما از طریق شبکه امام حسین علیه السلام به همه زائران بالاخص زائران ایرانی تاکید می کنیم که در صورت بروز حادثه، به هیچ وجه به آن مکان نزدیک نشوند.

«سرتیپ عباس الربيعي» با تاکید بر این نکته که دایره امنیتی اول در حوادث، 100 متر و دایره دوم 200 متر افزود: این مناطق برای ورود ماشین آلات آتش نشانی قرنطینه می شود تا بتوان به راحتی افرادی که در حادثه گرفتار شده اند را نجات یابند و همچنین نیروهای آموزش دیده برای نجات افرادی که در حوادث گرفتار می شوند، با تجهیزات سبک و سنگین خود می توانند وارد عمل شوند.

مدير اداره آتش‌نشانی شهر مقدس كربلا به مواکب حسینی توصیه کرد که حتی الامکان کپسولهای گاز را از آتش دو نگه داشته، و شرایط ایمنی را رعایت کنند، هم چنین سیم کشی برق خود را دائما مورد بازبینی قرار داده، و اگر خدایی نکرده حادثه ای رخ داد، راه را برای ماشین‌های آتش نشانی باز کنند تا بتوانند به خوبی به وظیفه خود عمل کنند، چرا که تجمع، گرداگرد مکان حادثه دیده،‌ اصلا صحیح نبوده و موجب کندی کار نجات می شود.

وی در پایان تاکید کرد از طریق این شبکه امام حسین علیه السلام از همه زائران می خواهیم تا اگر حادثه‌ای رخ داد از مکان حادثه دور بشوند و به این ترتیب نیروهای آتش نشانی را کمک کنند تا بتوانند به خوبی به وظیفه خود عمل کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا