اخبارجهانجهان اسلام

تحریم جلسات دولتی توسط انجمن شیعیان جامو و کشمیر

انجمن شیعیان جامو و کشمیر که نماینده پیروان اهل بیت علیهم السلام در منطقه جامو و کشمیر است، تصمیم گرفت تمام جلسات دولتی مربوط به سازماندهی مراسم بزرگداشت ماه محرم را که توسط نیروهای دولتی برگزار می‌شود، تحریم کند.

مولوی عمران رضا انصاری، « رییس انجمن شیعیان جامو و کشمیر»، طی بیانیه‌ای رسمی اظهار داشت، در آستانه‌ی ماه محرم قرار داریم و هنوز جلسات دولتی مقامات رسمی قرار است برگزار شود و آنها فکر میکنند فورا می‌توانند همه چیز را حل و فصل کنند، لکن من به ایشان می‌گویم؛ اجازه دهید ما خودمان بر روی کار خود متمرکز باشیم و وظیفه رسیدگی به ماه محرم را خود به ما بسپارید.

از سوی دیگر، عابد انصاری، دبیرکل انجمن طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در موسسه‌ی دارالجواد در شهر قمرواری برگزار شد، تأیید کرد؛ این تصمیم پس از سال‌ها شکایت‌های رسیدگی نشده و پاسخ‌های ناکافی از سوی ادارات دولتی مربوطه اتخاذ شده است.

وی در ادامه گفت؛ این ادارات با کمبود تخصیصات مالی، انسانی و تدارکاتی مانند کمبود خدمات کمک‌های اولیه و ناکافی بودن مواد غذایی مورد نیاز برای بزرگداشت مراسم ماه محرم و صفر، مواجهه هستند.

گفتنی است، از جمله نگرانی‌های شیعیان منطقه، سهل‌انگاری تدابیر امنیتی در خصوص تهدیدات ترور.یستی از یک سو و محدودیت‌های اعمال شده در عزاداری از سوی دیگر، می‌باشد.

شایان ذکر است؛ مسئولان انجمن شیعیان جامو و کشمیر تأکید کردند که جامعه شیعه برای مدت زمان طولانی متحمل غفلت‌های دولتی، به ویژه در دولت فعلی شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا