اخباراروپاجهانجهان اسلام

نخست وزیرپیشین هلند خواستار توجه به احساسات مسلمانان شد

اخبار رسیده از کشور هلند حاکی از آن است که نخست وزیر پیشین این کشور خواستار توجه بیشتر به احساسات مسلمانان شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)، “دریس فان آخت” نخست وزیر پیشین هلند و رهبر حرب دموکرات مسیحی(CDA) طی اظهاراتی گفت: پس از اهانت های انجام شده به پیامبر مسلمان، همگان خصوصا غرب باید توجه بیشتری به احساسات مسلمانان کنند.

نخست وزیرپیشین هلند خواستار توجه به احساسات مسلمانان شد

آخت در ادامه افزود: مسیحیان هرگز تحمل نمی کنند که تصویر حضرت عیسی علیه السلام با این روش نشان داده شود.

“دریس فان آخت” (89 ساله)، شش سال در وزارت دادگستری در هلند فعالیت می کرد و پس از آن بین سال های 1977 تا 1982 به عنوان نخست وزیر این کشور بر سر کار بود.

این سیاستمدار محافظ کار گفت: زمانی که در دولت بودم، رسیدگی به مسئله بحران، بحث سقط جنین و افزایش جنبش های چپ در سراسر جهان مطرح بود. اما اکنون راستگرایان به طور فزاینده رشد کرده اند و این بسیار خطرناک است.

گفتنی است، از مجموع 16 میلیون جمعیت هلند چهار میلیون این جمعیت را مسلمانان تشکیل می ‌دهند. مسلمانان بزرگ ترین اقلیت در هلند به شمار می آیند و اسلام دومین دین در این کشور است.

بسیاری از آنان در چهار شهر اصلی هلند یعنی آمستردام، لاهه، اوترخت و روتردام زندگی می ‌کنند.

بر اساس قانون اساسی هلند، تمامی ادیان و مذاهب اجازه تاسیس مدارس دینی را دارند و حکومت از این مدارس حمایت مالی به عمل می آورد.

اولین مدرسه اسلامی در سال 1988 میلادی افتتاح شد. در سپتامبر سال 2000 میلادی نیز اولین مدرسه راهنمایی اسلامی در شهر آمستردام آغاز به کار کرد. مسلمانان هلند همچنین دانشگاه اسلامی روتردام را در سال 1997 میلادی احداث کردند و این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1998 آغاز نمود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا