اخبارجهانجهان اسلامعراق

بررسی موضوع «نقش حاکمیت در پویایی اصلاح سیستم اداری عراق» در مرکز المستقبل در کربلا

مرکز مطالعات استراتژیک المستقبل، از مراکز مرتبط با آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شهر مقدس کربلا، در چارچوب فعالیت های فکری ماهانه خود، موضوع (نقش حاکمیت در پویایی اصلاح سیستم اداری عراق) را مورد بررسی قرار داد.

این نشست با حضور جمعی از مدیران مراکز تحقیقاتی و برخی از چهره های حقوقی، دانشگاهی، رسانه ای و روزنامه نگاری در مقر مؤسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ برگزار شد.

در این نشست حیدر عبدالستار لاجودی، پژوهشگر مرکز مطالعات استراتژیک المستقبل، مقاله ای ارائه کرد و اظهار داشت: بیشتر کشورهای جهان به سیستم های اتوماسیون صنعتی روی می آورند، و با پیشرفت های فنی معاصر همگام هستند.

وی در ادامه افزود: موضوع حاکمیت مالی و اداری به مبنای مهمی تبدیل شده است که بر اساس آن، توسعه کشورها و جوامع مختلف با پیشرفت اقتصادی کشورها و مؤسسات سنجیده می‌شود و علاقه کشورها به استفاده از استانداردهای دولت، به دلیل کارآمدی و فعال بودن و موفقیت در دستیابی به درجات و سطوح بالای کار نهادی دولتی و حذف موارد فساد اداری و مالی و کنترل و تحت نظارت قرار دادن مؤسسات، افزایش یافته است.

این پژوهشگر دینی هم چنین تاکید کرد: در یک تعریف ساده حاکمیت، مجموعه ‌ای از قوانین، سیستم ها و تصمیم هایی است که هدف آن دستیابی به کیفیت و تعالی در عملکرد از طریق انتخاب روش های مناسب و مؤثر برای دستیابی به برنامه ها و اهداف مؤسسات است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا