اخبارجهانجهان اسلامعراق

قدردانی مشاور مسیحی مفتی سوریه از تلاش های مسلمانان شیعه برای گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز

مشاور مفتی سوریه، مهندس باسل قس نصرالله که از پیروان دین مسیحیت است ، تجربه شخصی خود از ارتباطاتی را که با مسلمانان شیعه ، چه در کشور خود سوریه ، و هم چنین در جریان سفرهایی که به دیگر کشورها در سراسر جهان از جمله فرانسه و عراق داشته را به اشتراک گذاشته است.

وی فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز را از شاخصه های مسلمانان شیعه، اعم از روحانیون و سایر افراد مومن ذکر نموده و تاکید نموده که علاوه بر آن ، شیعیان برای گسترش این فرهنگ ، حداکثر تلاش خویش را به کار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، نصرالله در مقاله خود با عنوان شیخ مسیحی در عتبات عالیات شیعه ، که توسط وب سایت «قبطی ها متحد هستند» منتشر شده است، به این حقیقت مهم اشاره کرده است که او با روحانیون و مؤمنانِ پیرو اهل بیت علیهم السلام روابط برادرانه دارد ، و آنچه که توجه او را در خلال این ارتباطات جلب کرده ، محبت زائدالوصف ، و تأكيد آنان بر گسترش فرهنگ همزيستي مسالمت آميز میان مسلمانان و پیروان سایر ادیان ، به ویژه مسیحیان بوده است.

وی در ادامه گفته است : با عمیق تر شدن سطح این گونه روابط برادرانه با مسلمانان شیعه ، مفتخر به زیارت حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام در شهرهای مقدس نجف و کربلا شده است ، تا اینکه با توجه به رابطه خوبی که او با شیعیان عراق برقرار کرده ، لقب شیخ مسیحی به وی داده شد.

نصرالله هم چنین تاکید کرد که در سفر اخیر خود به عراق، همانند آنچه که در سوریه، پاریس و جاهای دیگر دیده بود، آنچه که توجه او را از سوی روحانیون و شهروندان شیعه جلب کرده ، اخلاق والایی است که از آنان مشاهده نموده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا