آفریقااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

درج تصویر مسجد روی اسکناس ملی موریتانی

مردم شهر کیهیدی موریتانی با برپایی راهپیمایی، از درج تصویر مسجد باستانی این شهر بر روی اسکناس ۲۰ اونسی این کشور تقدیر کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ احمدنا ولد سید اب، استاندار گُرگول موریتانی، از برگزاری راهپیمایی ساکنان شهر کیهیدی، مرکز استان گرگول در تمجید از درج تصویر مسجد عتیق محله گتاگه این شهر بر روی اسکناس جدید ۲۰ اونسی استقبال کرد.

در این راهپیمایی که از مقابل مسجد جامع گتاگه آغاز و تا مقابل ساختمان رسمی استانداری گُرگول ادامه یافت، برخی ائمه جماعات و شخصیت‌ها حضور داشتند و شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی این اقدام مثبت را ستوده و آن را گامی مهم در راستای ارزش‌گذاری بر آثار باستانی این کشور دانستند.

استاندار گرگول در سخنانی این راهپیمایی را منعکس کننده میزان توجه مردم به وطن خود و پیگیری رخدادهای این کشور توصیف کرد و اهتمام ورزیدن به آثار تمدن اسلامی را که با درج بر روی پول ملی این کشور، موجب جاودانگی معنوی آن می‌شود، ارج نهاد.

وی با بیان اینکه مسئولان به اهمیت تجلیل از نمادها و آثار برجسته ملی در نقاط مختلف کشور واقف هستند، از همه کسانی که برای حضور در این راهپیمایی ارزشمند تلاش کردند، قدردانی کرد و این اقدام را دارای ابعاد خاصی دانست که حکایت از تقویت شعور ملی مردم این کشور دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا